Katt i liten etta?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Gisburne
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 918
G

Gisburne

Vilken sorts katt tror ni skulle trivas i en liten etta? (24 kvm, ett stort rum, en hall, ett litet kök och badrum, ingen balkong.) Jag har länge funderat på att skaffa kisse igen (dock ska jag göra lumpen om några månader, så det får vänta tills efter muck) men jag har ångest över att min lägenhet är så liten. Dessutom ligger den på tredje våningen, så även om jag hade haft balkong skulle jag inte kunna göra en ramp ner till marken så det lilla livet kunde gå ut...

Jag har fått förslaget att en perser skulle trivas bra i stor som liten lägenhet men jag är inte så förtjust i dem. De jag träffat har varit väldigt blasé och har mest sovit eller strosat runt och nosat på dammråttor. Jag vill ha en lekfull kisse! Mina förra katter har varit vildkatter som jag gjort tama (bondkatter alltså) och en blandning mellan bondkatt och någonting ädelt som vi inte riktigt vet vad det är... (Han ser ut som en bondkatt fast med långa ben, ädelt ansikte, stora öron och smal och lång kropp...)

Jag ryggar inte för raskatter, de flesta är ju jättefina! Men hur mycket motion och "spring" behöver de egentligen? Kan de trivas på liten yta? Kan jag förändra något i lägenheten för att göra den mer kattvänlig? Frågor, frågor...

Sv: Katt i liten etta?

För en katt är det inte kvadratmeterna som är viktiga utan kubikmeterna. Med klätterträd å hyllor på väggarna tror jag säkert att kissen skulle trivas utmärkt i en liten lägenhet.. skaffa två och lyckan är fulländad...

Vill du ha en aktiv katt måste jag passa på att göra reklam för min "egen" ras - Devon Rex.

Okej! :) Jag har funderat på just klätterträd och dylikt, jag tror att det skulle bli ganska bra, med mycket lekutrymme. Och ja, två stycken skulle vara mysigt! Så länge de trivs ihop... Syskon kanske? Men det jag själv saknar å min framtida katts vägnar är utrymme att ta sats och springa. Jag vill ju inte ha en understimulerad kisse som mår dåligt för att lägenheten är för liten...

Haha, jag var just inne på en hemsida för Devon Rex - de är ju supergulliga! Vilka öron!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka