MiaMaria
Trådstartare
Nu har mina kattungar, som föddes i stallet i början av sommaren, hunnit bli gamla nog att flytta "hemifrån". Nu är det så att jag har flyttat från gården under sommaren, och bor nu i lägenhet. Min man bor kvar och ska göra ett tag, katterna bor alltså hos honom nu och jag är där ibland. De sista veckorna har kattungar börjat röra sig lite utanför stallet, från att tidigare varit helt och hållet på logen.
Nu funderar jag på om jag ska ta två av kattungarna hem till mig i lägenheten. Det är bara jag och min tonårsson som bor här och det är lugnt då det bara är två lägenheter i detta hus. Dock skulle jag inte våga släppa ut katterna, eftersom det finns trafikerade vägar nära huset.
Min fråga är, går det att vänja en katt som varit ute att vara innekatt? Jag kommer att ta med mig de två lugnaste katterna, båda honor, och de ska naturligtvis kastreras så fort det är möjligt. De är vana att gå på låda, då de gjort det i stallet.
Någon som har erfarenhet? Och vad bör jag tänka på?
Nu funderar jag på om jag ska ta två av kattungarna hem till mig i lägenheten. Det är bara jag och min tonårsson som bor här och det är lugnt då det bara är två lägenheter i detta hus. Dock skulle jag inte våga släppa ut katterna, eftersom det finns trafikerade vägar nära huset.
Min fråga är, går det att vänja en katt som varit ute att vara innekatt? Jag kommer att ta med mig de två lugnaste katterna, båda honor, och de ska naturligtvis kastreras så fort det är möjligt. De är vana att gå på låda, då de gjort det i stallet.
Någon som har erfarenhet? Och vad bör jag tänka på?