Katt hjälp!

Sv: Katt hjälp!

Ja va inte med så ja kan inte säga exakt va vet sa men ja tror dom gjorde ultraljud. Men eftersom katten hade fått större mage och stora tuttar så va de ungar men vart dom tagit vägen va ju bara å spekulera, antog att mamma ätit dom :crazy:

Ja va inte med så ja kan inte säga exakt va vet sa men ja tror dom gjorde ultraljud. Men eftersom katten hade fått större mage och stora tuttar så va de ungar men vart dom tagit vägen va ju bara å spekulera, antog att mamma ätit dom :crazy:

Katter är skickliga på att gömma undan sina ungar också.
Hur som helst kanske det är en idé att försäkra kissen så din syster slipper våndas över pengar varje gång katten blir sjuk.

Två av mina honor har absorberat sina foster i 5-6 veckan, då fick dom blodblandade flytningar men ingenting annat kom ut, det tog kroppen hand om själv. Kan ju ha varit något sådant som hände din systers katt.

Om ni vill veta hur de gått. Idag var min syster in med katten, va typ att kasta tusenlapp i skön, (men de kunde lik gärna vart fel) Men katten va helt frisk, antagligen fått döda, tidiga ungar och antagligen ätit upp dom då inga bebisar va synliga hemma hos dom.

Kasta en tusenlapp i sjön?? Tänk om hon varit riktigt sjuk o dött???:eek: Det är ens skyldighet att kontakta veterinär när katten inte mår bra, annars ska man inte ha djur. Om ni försäkrar katten slipper ni oroa er för såna kostnader sen.

Så, nu får vi bara hoppas det inte händer igen.
Det gör det inte om ni kastrerar katten... men så länge ni har en okastrerad hona ihop med en okastrerad hane så kommer de att para sig. Oavsett vad ni vill. Det är deras instinkt..

katten är min! dom är nu försäkrade. och hon får p-piller så nu kan dom para sej bäst fan dom vill:) veterinären röntgade henne. och hon har inte gömt dom vi har bara en lägenhet på 50 kvm å vi har kollat alla vrår så de var antagligen dödfödda och hon åt upp dom enl veterinär. så nu vet ni alla!

Var försiktig och håll inte på med p-pilleranvändandet under en längre tid bara.

Tänk på att det är vanligt att dom blir dräktiga trots p-piller. Varför inte kastrera? Risken är också rätt ordentligt stor för livmoderinflammation och juvertumörer (dödliga) vid p-pilleranvändande.

ne ska inte använda pillrena så mycket heller och jag försöker hålla lite koll på dom se dom inte gökar hela tiden haha. ne just nu har jag inte ekonomin till att kastrera, men de skall göras på båda två efter jul här:)

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 538
Senast: G-uldlock
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 758
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka