Katt från 1 kr

Cheeserica

Trådstartare
Har ni sett var som står överst på kattforumsidan bland Google-annonserna idag? :crazy:

"Katt - Från bara 1 Kr idag registrera dig gratis!"

Länken leder till eBay. Blev tvungen att gå in och söka på eBay och som tur är fick jag ingen träff på någon som sålde katter där. Kan väl inte tänka mig att man säljer katt på en auktionssite?? Varför gör eBay en sån reklam? Jag har väldigt svårt att se det taktiska i att göra det, utifrån ett marknadsföringsperspektiv.

/Erica

Sv: Katt från 1 kr

Tja...det fick ju dig att gå dit, eller hur?

Jag är redan registrerad på eBay sedan tidigare så någon ny användare fick de inte genom mig i alla fall. Dessutom verkar det lite korkat att locka arga kunder istället för nöjda kunder vilket väl var lite av min poäng.

Jag var inte riktigt ute efter svar på mina frågor utan de var mest retoriska, utan jag ville bara diskutera fenomenet auktion om katt.

/Erica

Jag har märkt flera gånger att det har hänt något liknande, det är liksom ett dumt marknadsföringssätt. Om du söker efter hund då kommer det reklam från e-bay hund från 1 kr, om du söker efter bord då kommer det att stå bord från 1 kr. Det har liksom inte att göra med själva katter eller hundar eller bord utan dom vill locka folk....

Senast ändrad av en moderator:

De verkar duktiga de där på eBay... :angel: Man kanske skulle ta och tipsa dem om ett och annat. :D

/Erica

Kattauktioner låter helt sjukt i mina öron... :mad:

Inte för o vara den som är den, men man har ju faktiskt hästauktioner, och det är ju vanligt och accepterat.
Sen är det ju titt som tätt man ser 'pris, eller högstbjudande' i annonser, lite auktion i sig det också.
Bara en tanke.

Javisst, det är ju absolut tänkvärt. Sen tycker jag visserligen inte att något djur ska behöva säljas på auktion. Men det kanske känns extra fel med tanke på att många anser att katter just inte är värda något...

/Erica

precis det är ju väldigt vanligt.
Lite dubbelmoral, säljes till högstbjudande, gott hem viktigast :confused:

Jag köpte min katt för 1 kr;) . Av mina kusiner då:P

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
41 277
  • Låst
Ridning Vad är Klassisk Ridkonst? Klassisk Dressyr Klassisk Dressyr är ingen alternativ ridstil - utan den Klassiska dressyren står bara...
Svar
4
· Visningar
9 983
Senast: Immer
·
Övr. Hund Man har ju strikt hundägaransvar, men hur långt sträcker det sig rent juridiskt egentligen i rent ekonomiska aspekter? Kom att tänka...
Svar
7
· Visningar
4 487

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Banta/slimma ner shettis?
  • Broddtramp

Omröstningar