Katt försvarar mig

Ankan

Trådstartare
Är det vanligt? När jag leker med min hund och han "morrar" kommer hon och ska skrämma bort honom (genom att fräsa och "vifta med klorna")... är hon "bara knäpp" som vanlig :love: eller har fler katter som gör liknande saker

Sv: Katt försvarar mig

Min gamla Plutt gjorde samma sak när han var yngre...

Kunde sitta på bordet framför presumtiva pojkvänner och blåstirra dom i ögonen och dra upp läppen på ena sidan och visa hörntanden....
Eller så satte han sej mellan oss i soffan och antydde att den manlige vännen skulle få sej en riktig omgång om han så mycket som tänkte på att röra mej...

:angel: ;)

Så gissa om jag blev paff när min sambo första gången kom hem och Plutt kröp upp i knäet på honom och las sej där och konstaterade att den HÄR pojkvännen var godkänd och skulle bo med oss...
:rofl: :rofl: :rofl:

*skrattar* men gud så gulligt.

Min älskar människor (även om det är mattes katt utan tvekan) så dom är hon snäll mot... men hunden tyckte hon att hon behövde försvara mig mot redan innan hon eg vågade vara i närheten av honom... sötkissen

Nej, det har jag ingen som gör. Däremot har jag en som vallar mig om jag går för långt hemifrån. Hon har följt med mig ut i svampskogen flera gånger, oroligt jamande, ända tills hon (tror hon då) fått mig att vända hemåt igen. Då springer hon glatt framför mig och visar vägen tillbaka.
Hur söt som helst.

*skrattar* men gud så charmigt... tänk vad dom försöker ta hand om oss dom små :love:

min katt kan fräsa och "spotta" efter hunden om det är så att jag och hunden inte har varit hemma på ett par dagar(allså min sambo är hemma och tar hand om katten när jag är borta!). sen när de leker kan hon oxå göra så mot hunden! men de får inte leka så ofta för de är så våldsamma mot varandra!!
och så menar jag väldigt våldsamma, biter och river varandra! men inte av elakhet utan bara på lek! sen när någon av dem tröttnat så ligger de och sover ihop!
katten är ju vissligen bara 9 månader så det är därför hon är så våldsam!

Våran gamla katt gjorde så när vi låtsasbråkade och brottades, om jag skrek så flög hon på sambon!

Min mammas katt morrade om det gick folk utanför huset när det var mörkt ute. Då höll hon sej intill en och morrade. Lite läskigt men ändå charmigt att hon försvarade en.

Min lillkatt blir skogstokig om hunden skäller & morrar när jag leker med henne. Han flyger på henne & biter & morrar... Han blir överhuvudtaget tokig om han tror att något eller någon hotar mig.

Han tror bestämt att det är han som är rottweilern här i huset :angel:

Min katt blir väldigt upprörd om jag blir ledsen eller arg, då kommer hon och jamar och lägger tassen på mig. Väldigt rart, och ibland faktiskt tillräckligt för att gräl hemmavid ska komma av sig (man får liksom ett ögonblick att reflektera över vad man gör).

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
680
Övr. Katt Vår ena hona har varit borta i 5 dagar, idag kom hon äntligen hem igen. Hon var väldigt väldigt hungrig och törstig, verkligen kastade...
Svar
3
· Visningar
683
Senast: Grazing
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama