katt fascination med korgar, lådor, väskor osv!

Sv: katt fascination med korgar, lådor, väskor osv!

Vår katt är likadan. Påsar och skåp är fullkomligt oemotståndliga, dem måste man ovillkorligen in i. Vi har tänkt oss att det beror på att i hennes skalle så är skrymslen=möss! Alltså måste man kolla alla skrymslen.

Denna fascination att sitta på hårda saker vet jag inte riktigt. Hårda väskor, typ portföljer och resväskor, är fantastiska, de måste man genast sätta sig på. Det har vi tänkte kan bero på att man då kommer upp lite från markytan och således har lite bättre koll. Att Ha Koll är väldigt viktigt tycker vår katt. Men dessutom vill hon gärna sitta på tidningar och andra papper. När posten kommer SPRINGER hon dit för att kunna sätta sig på den. Och om det ligger en bok i sängen så sitter hon mycket hellre där än på en kudde exempelvis. Man skulle tycka att en kudde var bekvämare annars.

Våran hankatt älskar att göra på detta visset. Så fort han katt så smitter han in å någons väska å gömmer sig å har varit på väg hemifrån på detta visset några ggr. Även gömt sig i en bil (han älskar att åka bil) å dom han åka 5 kilometer innan dom upptäckte honom å fick vända å åka tillbaka :D

Varje vecka när min pappa kommer hem å lämnar den tomma väskan i trappan så lägger sig katten i den tills den ramlar ner från trampan å han blir inte avskräckt heller.

Mabuse skrev:
Vår katt är likadan. Påsar och skåp är fullkomligt oemotståndliga, dem måste man ovillkorligen in i. Vi har tänkt oss att det beror på att i hennes skalle så är skrymslen=möss! Alltså måste man kolla alla skrymslen.

Denna fascination att sitta på hårda saker vet jag inte riktigt. Hårda väskor, typ portföljer och resväskor, är fantastiska, de måste man genast sätta sig på. Det har vi tänkte kan bero på att man då kommer upp lite från markytan och således har lite bättre koll. Att Ha Koll är väldigt viktigt tycker vår katt. Men dessutom vill hon gärna sitta på tidningar och andra papper. När posten kommer SPRINGER hon dit för att kunna sätta sig på den. Och om det ligger en bok i sängen så sitter hon mycket hellre där än på en kudde exempelvis. Man skulle tycka att en kudde var bekvämare annars.

:bow: och alla andra med!
vad rolig denna tråd blivit! Jätteroligt att höra alla roliga historier :rofl:

Men efter Mabuses detaljerade redogörelse för hur hennes katter gör PRECIS som mina och många andras: alltså nu måste vi komma till botten med VAD som anses vetenskapligt vara orsak till detta beteende. finns det INGET research/teori nånstans.

fast era spekulationer är nästan precis lika roliga och intressanta! :bow: :rofl:

Ett paket med Missan;) Hon är också en som ska provsitta pch provligga allt:bump:
Missan8.jpg

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 228
Senast: Marvin
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 413
Senast: Sel
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 459
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 311
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?