Katt-dokumentären på SVT2

Pazuzu

Trådstartare
Någon som såg den underbara dokumentären om katter på SVT2, nu precis?:love: Jag hade tänkt att småtitta på den, men jag fastnade framför TVn och kunde inte slita mig därifrån. Min lust att skaffa katt snarast blev ju inte direkt mindre nu...

Sv: Katt-dokumentären på SVT2

Jag tyckte den var intressant! Titus som smög omkring på kyrkogården var ju väldigt maffig. :love:
En sak jag inte gillade däremot är att de påstod att katterna klarar sig utan människor. Om de gjorde det skulle inte flera hemlösa katter svälta ihjäl varje år, såpass att de t o m äter upp varandras ungar.
Men i England är väl levnadsvillkoren lite lättare med mildare klimat kanske..

Japp. Väldigt intressant, hade gärna sett den lite mer ingående bara. Alltså mer detaljer, typ närbild på tunga mm. Men helt okej ändå.

Yoga blev förtjust i Simon, hon satt som klistrad så länge dom visade honom :p

Tillägg: Håller med Heulwen om att dom inte klarar sig själva dock.

ÅÅ jag missade den, jag såg den i tablån precis nu! Jag hittar inte på svts sida om de visar någon repris! är det någon som vet??

:
En sak jag inte gillade däremot är att de påstod att katterna klarar sig utan människor.

Fast jag tror inte att de menade det så illa som det lät. Tror att de menade att katten är ett avancerat rovdjur som skulle klara sig själv i sin naturliga miljö - fast den miljön finns ju inte längre, på grund av oss med vår bebyggelse och vår trafik.

Jag tyckte att filmen var jättefin.

Å jag såg också det. Jätteintressant ju!
Lite kul med en Titus i programmet, det är ju precis vad min pojke heter ju ;) Men han är finast :D

Det var första av tre avsnitt, de andra två handla om hundar och hästar! Ska nog se dem med, även om kattavsnittet förmodligen var det mest intressanta.

na klarar sig utan människor. Om de gjorde det skulle inte flera hemlösa katter svälta ihjäl varje år, såpass att de t o m äter upp varandras ungar.
Men i England är väl levnadsvillkoren lite lättare med mildare klimat kanske..

Sådan är naturens lag dessvärre. Med brist på föda dör alla slags arter. Men visst bör det vara svårare för en vild katt att överleva på egen hand i Nordiskt klimat än i exempelvis England eller medelhavsländerna.

*kl*

Det var ett inslag i en äldre engelsk serie som visades på BBC en gång i tiden :angel:

Den lyckades jag då på olika omvägar få inspelad, hela kattserien alltså, visade den sen för SVTs programinköpare och den köptes in och visades faktiskt på svensk TV.
Så jag tror inte att dom kommer att visa hela serien igen då den numera inte är speciellt aktuell i fråga om kunskaper och forskningsresultat...

Men fina bilder är det i alla fall :D

-någon som vet när avsnitt två och tre skulle visas?

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 645
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 317
Senast: Praefatio
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 398
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV