Katt borta, orolig så det gör ont.

Lilla

Trådstartare
Vår gammelkatt har (tror man) slagits med en hund. Vid 15.30. Det enda hundens ägare såg var att katten gav hunden vad den tålde, hunden var rejält skadad(inte livshotande) och att han sprang i väg. Vi är inte hundra på att det är vår katt men det hände på sidan av vårat hus och vår katt håller sig bara i närheten.
Det finns inga blodspår. Alla har varit ute och letat men han är inte hittad. Det är kallt ute och han är som sagt gammal, brukar bara vara ute korta stunder.
Tanken på att han ligger/låg skadad och fryser/frös i hjäl får mig att vilja spy. Vet inte vad jag mer kan göra för honom...

Sv: Katt borta, orolig så det gör ont.

Håller tummarna för din katt, förhoppningsvis har han blivit rejält rädd. Så han kommer troligen hem igen när han lugnat sig.

Själv har jag dödförklarat två katter helt i onödan, den ena borta i 6 månader den andra i ca 2 månader. Båda kom hem igen och ligger nu och jäser här hemma.
Håll oss uppdaterade!

/B

Jag hoppas på det också. Det positiva är ju att hunden var skadad vilket ju tyder på att han kunde försvara sig. Också att det inte var ngt blod på stället där han stack i väg.
Däremot är det tio minusgrader och katten är som sagt väldigt gammal.

Fy vad otäckt. :(
Håller tummarna för att han inte är skadad och kommer tillbaka när han lugnat sig. Men det jag skulle göra om jag var i din sits vore att gå ut och leta efter honom bara jag, det kan vara skrämmande om en hel hop är ute och ropar. Om han är matglad skulle jag ta med en matskål och rassla med torrfoder i.
Men förhoppningsvis kommer han tillbaka av sig själv imorgon.

Jag har varit ute själv nu på kvällen. Nästan inga bilar och ropat med min mjukaste röst.
Vi är dock osäkra på hur mkt han hör, verkar som att han ha hört sämre som gammal man. Han brukar dock ofta komma när ngn av våra bilar kommer hem så ngt måste han väl höra antar jag.

Fy vilken skräck att inte få veta hur det är med kisse. Men förhoppningsvis så är han inte skadad!
Jag håller alla tummar, tassar och tår på att han dyker upp i morgon! :bump:

Strax efter midnatt rasslade det till i kattluckan. Jag har aldrig känt sådan glädje över ett ljud. In kom misse. Rädd,trött,hungrig och mörbultad...efter en stund kom han fram och har sovit nära mig största delen av natten. Nu ska jag se hur ont han har, om han behöver vet eller inte. Inte ett enda sår hade han, vår krigare!

Strax efter midnatt rasslade det till i kattluckan. Jag har aldrig känt sådan glädje över ett ljud. In kom misse. Rädd,trött,hungrig och mörbultad...efter en stund kom han fram och har sovit nära mig största delen av natten. Nu ska jag se hur ont han har, om han behöver vet eller inte. Inte ett enda sår hade han, vår krigare!

Min son som satt bredvid och läste sa att det låter precis som vår gamling! Senast han slogs ordentligt med en stor okastrerad hankatt var han 14 år. Då slog han ut två framtänder...Men grannkatten har inte kommit hit nåt mer.

Nu är vår gamling snart 16 år gammal, men han är fortfarande kung här!

Hur gammal är din katt?

Vår katt är en inflyttande katt så vi vet inte helt exakt men vi tror ungefär 19. Han var vad vi tror knappa året när vi adopterade honom.

Jag är i valet och kvalet. Misse ligger och vilar vågar inte riktigt sova. Han klarade sig bra men är såklart tagen och öm är han, det syns när han går. Jag känner dock att ringa veterinär en söndag "bara" för det känns lite överkurs. Finns det ngt smärtlindring man kan ge själv? Antingen receptfritt eller med recept?

Vad skönt att höra att han kom hem!
Mår han bättre nu?
Annars - kan inte veterinär skriva ut smärtlindrande över telefon, iaf om du känner veterinären?

Han har varit lite apatisk i dag, legat mkt bakom soffan. Han är inte rädd för oss eller dom andra katterna när han är framme men drar sig helst undan :(
Pappa ringde veterinär på annan ort i dag då vi inte fick tag i den enda vettiga som finns på orten. Hon sa att så länge han äter och gör sina behov är det troligen ingen fara, han är nog mest tagen. Han är lite synbart öm i kroppen men det som syns är inte så jätte mkt och det är svårt att veta vad som är smärta och vad som är "chock". Ringer i morgon och ber om smärtstillande om han ser ut att ha ont, lika bra innan det blir långhelg.

Hej
Hur har det gått för din katt, jag åkte akut till Blåstjärna med en katt som var som din engång. Den bara låg, skrek om du tog i den. Livrädd blev jag och slängde in katten i bilen och åkte.
Enligt veterinären så hade hon troligen varit i slagsmål och var öm i kroppen efter detta. Ingen medicin ingenting behövdes, och jag kan tillägga att katten piggnade till i väntrummet men här hemma skrämde hon livet av mig. :crazy:

/B

Jo tack det går ganska bra. Jag tror inte han har så värst ont längre, lite stel och öm men man får ta i honom överallt. Han är inte rädd för oss, lilla barnet syrran har eller de andra katterna men ligger hela tiden bakom soffan när han inte äter, gör behov eller kollar vad vi gör. Känner mig inte så jätte orolig men det är lite ångestigt att han håller sig bakom soffan.

När jag kom hem hit (till föräldrarna) så gick en av de andra två katterna på tre ben. Hon har varit inne hela dagen så jag undrar vad i herre som har hänt henne.
Får väl kontakta vet i morgon om det inte blir bättre.

Efter en vecka är gammelmannen sig precis lik. Lite lite stelare än i vanliga fall kanske men i övrigt precis som han var innan fighten :)

Åh vad skönt att höra att han kom hem till sist! Och att han mår bra nu igen :)

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 653
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 702
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 863
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 918

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka