Monifa
Trådstartare
Jag bor granne med ett dagis som har stora fina sandlådor som mina katter tycker är perfekta som kattlåda. Idag ringde en av dagispersonalen och tyckte att jag skulle stänga in mina utekatter (vilket är en omöjlighet, vart utekatter i flera år, det vore vanvård) men efter lite snack kunde vi båda komma fram till att vi behöver finna en lösning.
Och jag har klurat lite och alternativen är:
1. Flytta (vilket jag helst inte gör, trivs i lägenheten + att det finns inga lägenheter i byn jag bor i vilket innebär att jag måste flytta till närmsta civilisation och det i sin tur ger mig 20 min pendlingsavstånd)
2. Täcka över sandlådorna nattetid och katterna får vara ute då och inne på dagen. Hur täcker man smidigast lådor modell större med gungor o grejer i?
3. Hitta nytt hem till katterna (vilket egentligen inte är ett alternativ då jag hoppas börja plugga till hösten)
Nån annan som suttit i samma båt?
Deras argument var att barnen kan bli sjuka av toxoplasmos...
Och jag har klurat lite och alternativen är:
1. Flytta (vilket jag helst inte gör, trivs i lägenheten + att det finns inga lägenheter i byn jag bor i vilket innebär att jag måste flytta till närmsta civilisation och det i sin tur ger mig 20 min pendlingsavstånd)
2. Täcka över sandlådorna nattetid och katterna får vara ute då och inne på dagen. Hur täcker man smidigast lådor modell större med gungor o grejer i?
3. Hitta nytt hem till katterna (vilket egentligen inte är ett alternativ då jag hoppas börja plugga till hösten)
Nån annan som suttit i samma båt?
Deras argument var att barnen kan bli sjuka av toxoplasmos...