Katastrof! Stearin på väggen

Eqetan

Trådstartare
Har lyckats med konststycket att spilla stearin på väggen. :crazy:Har någon ngt dundertips? Jag har skrapat bort det värsta med en smörkniv i plast och la sen på hushållspapper och strök försiktigt med strykjärnet på låg värme. Det mesta är borta men det syns fortfarande.

Sv: Katastrof! Stearin på väggen

På Rent Hus hemsida står det så här:

"Fett på tapeten Om du inte har lika ingrott fett som Helder kan du prova att pressa potatismjöl mot fläcken så att mjölet suger upp fläcken. Torka av resterna med en torr trasa, och glöm inte att dammsuga upp det mjöl som hamnar på golvet! Är fettet mer ingrott kan du stryka på lite målartvätt som tar bort fettet. För att förebygga fettfläckarna är det bästa tipset att skaffa gavel på sängen eller att placera långa runda kuddar mellan huvud och vägg! "

Liknande trådar

Trav Efter lite problem med galoppträningen för ett tag sedan insåg jag att problemet sitter i sadeln, jag la ut sadeln på annons men har...
Svar
3
· Visningar
2 353
Senast: Tagliabue
·
Hästvård Jag har ju varit förskonad från många av de 'små' skadorna/grejorna (på bekostnad av att jag fått de stora.. :crazy:). Tror jag under...
2
Svar
25
· Visningar
20 395
Senast: mackan
·
M
Övr. Hund att inte skapa den här tråden, men nu måste jag få skriva av mig. Har som ni vet fått en cockerspanielhane av mina föräldrar. Jag är...
Svar
15
· Visningar
1 778
Senast: millansnillan
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 723
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?