Katalogerna ute, Elitloppsauktionen

martha

Trådstartare
..here we come......

Har ni kollat och vad har ni för förslag till kommande stjärnor ( vi ska inte handla på denna auktionen, dock har jag 2 st som jag anser intressanta )

Nr 76: Nougat Ås E: Striking Sahbra - Noblesse Ås - Mack Lobell
Nr 97: No Limit KingE: Conway Hall - Super Susan Marie - Supergill

Låter bra...för mig :D

Sv: Katalogerna ute, Elitloppsauktionen

Ja, herregud vilken härlig läsning! Köper gärna 74, Loch Ness Broline (Andover Hall-Malabar Mist u. Gleam).

Kolla även nr 36 som har Ata Donna Y som mormorsmor. Mycket fetstilt i den stamtavlan, de hade behövt en längre sida....

Även 98, Mermaid Ås (Broadway Hall - Superlou Ås) kan finna ett hem hos mig....

Som vanligt så skrattar jag gott åt Menhammars påhittighet i sina namn till fölen. Undrar hur de gör när de får namn? Ser framför mig hur de sitter vid öppna spisen med en cognac och diskuterar...:D

Jag vill bara ha hingstar :angel: Annars blir det bara avel och det har vi inte råd med :D
Men 36:an var ju en hingst såklart....

Jag har kollat i katalogen, ska inte köpa bara titta ;) Men jag ska spana in Ås-hästarna iaf, sedan vet ja inte :)

Jag är ganska novis på stammar och sånt, men rent spontant tyckte jag 86 Barack Boko såg intressant ut, Cantab Hall - Rae Boko.

Verkar vara mycket småfel? Ta tex hingstbeskrivningen av Self Possessed. Inte ett rätt på vare sig stam eller födelseår...

Jag kan ordna boxplats åt nr 5 e.Love You u. Tuula Boko och nr 11 e.Banker Hall u. Volita du Ling!:d

Lite tveksam till både Mermaid Ås och Nogat Ås...

I det första fallet; modern Superlou Ås är liksom mormor Caspian VÄLDIGT speciella (läs heta, hoppiga, argsinnta) hästar och har härmed på känn att även deras avkommor blir sådana. Skillnaden mellan Caspian och Superlou är den att där caspian var en talang var Superlou det INTE! Superlou var stenhårt tränad/hetsad tidigt. Alla vi som jobbade i stallet under tiden visste att hon aldrig skulle hålla någon längre tid eller högre upp i klasserna.
Såååå.... det finns roligare hästar att lägga pengarna på.

i det andra fallet; mormor är av den kanske mest gyllene stam man kan få. Allt (nästan iaf) hon tog i blev guld och gröna skogar. Därmed fick alla hennes döttrar också de allra bästa hingstmaterial som fanns att få tag på när de själva gick i avel. Men den bakgrunden så ställer jag mig lite tvivlande till moderns framgång i avelsboxen...det finns roligare hästar att lägga pengarna på...

Dock tål nog Ås-hästarna att kikas på. Med kentuckygräs rinnande i blodådrorna ligger de i bit framför sina svenskfödda (och lite vintertrötta)kollegor.

Väl mött på auktionen!

*KL*
Jag tycker bl.a. 89 Charlie Trotter verkar intressant. Modern helsyster med S.J.'s Caviar och Conway Hall som far. Ett möderne som går ner på Lady Ann Reed. Helt okej! :)

Jag hade Capital Ås hos mig och det var en trevlig okomplicerad kille iallafall.

KL

Finns det nån auktionshäst i katalogen som är värd under 300´ ??

Tror det blir många besvikna hästägare/uppfödare på auktionen i år.

Gubben åker nog upp. Själv får jag vara hemma och glo i baken på tre märrar skulle jag tro.
AM

Är det nån som har koll på tiderna för auktionen?
Fredagen den 29 maj
Scandic Infra City, Upplands Väsby

15.00 - Visning i boxarna och mässan öppnar
19.00 - Första utrop

KL
Vi åker upp med 2 st som vi ska försöka få sålt. Inte våra,men vi säljer åt kunder. Har ingen katalog precis nu,men tror de hade nr 12 och 13 eller nåt sånt.De säljs i början iallafall vet jag. De heter Miss Beniss e: Angus Hall och Yank Dreamcatcher e:Cantab Hall. Skönt att sälja så tidigt,annars brukar det bli lååååånga kvällar

kl

Någon som vet om auktionen sänds Live via nätet??

AM (fölvakt just nu)

Är du min telepatiska tvillingsyster? :eek:
Funderade just på samma sak....:angel:

Står ingenting om detta i katalogen iaf?

Sa just att du är vår eminente "ha-reda-på-allt" till gubben hemma.

Åååååå..........står inget i katalogen :(

Hittar ingen info varken på Menhammars eller ASVT sidorna.

Måste nu ner till seminspiltan. Kan du rota vidare så länge?

AM

Liknande trådar

Trav Ska vi ha en liten gissningslek! Hur många ston kommer hingstarna att betäcka 2008 i Sverige? Nedan är fjolårets hingstar med siffror...
Svar
3
· Visningar
1 658
Senast: Natasja
·
Trav Här är listan över antal betäckta ston 2007. Någon mer än jag som är förvånad - Rotation fem (5) ston!? Är det något som jag har missat...
Svar
8
· Visningar
2 271
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk politik nr 3
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur