Kastrering

D

_Diddl_

Hej!
Jag har några frågor.

* Hur mycket kostar det att kastrera en häst?
* Kan man kastrera en gammal hingst.

Tacksam för svar :bump:

Sv: Kastrering

Kostnaden kan variera rätt mycket, bäst är ju att ringa till din veterinär/klinik och fråga vad just de tar. Man kan kastrera gamla hingstar, men oftast så påverkas inte "hingsthumöret" särskilt mycket om de gått som hingst länge. Det är inte säkert att den tex. kan gå med ston/andra hästar efter kastreringen om den inte kunde det innan, men det blir ju inga föl iallafall...

jag gav 1800 när min lille kastrerades i maj......... hade väntat mig en högre kostnad. ;)

När vi har kastrerat inne på klinik har det kostat ca 3.500 - 4.500 kr. Tror att det är bäst att ta äldre hingstar på klinik liggandes. Har vart med om kastreringar upp till sju års ålder.

äldre hästar tar man liggandes, var inne i höstas med min 9 åriga hingst och det kostade 5000kr men då bad jag dom kolla tänder när han ändå var sövd och det kostade 700kr.
Han är jättelugn nu och går med ett sto, har förändrats totalt :)

en annan 4 årig hingst kastrerade jag hemma för 1800kr

Det är ju inte så farligt :o

Men jag hade ju inte väntat mig att ni skulle säga att en t ex 14 årig hingst skulle bli en helt normal valack

Liknande trådar

Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 984
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 124
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix