Kastrering pris

Ainon

Trådstartare
Ni som kastrerat era hanhundar, vad har det kostat?

Tycker prisuppgiften jag fick idag var absolut hutlös :eek:

Sv: Kastrering pris

För våra hankatter betalade vi 200:-/styck. Är det mer avancerat att kastrera en hund eller varför så stor prisskillnad egentligen? (bara nyfiken)

Ja det är mycket lättare att kastrera en katt. Där behövs inte full narkos utan det räcker med en djup sedering. Dessutom syr man inte ihop operationssåret.

3.300 kostade min i våras, då fick jag höft och armbågsrötgen på köpet så att säga... Dvs. jag bad om det och dom tog inte betalt för det ens när jag frågade efteråt... :p

Vi kasterade vår hanhund för två veckor sedan på en mindre vet station, det kostade 2400kr med vaccinationspruta(250kr) också.

jag fick betala 3000 kr.. förrut så kostade de olika beroende på hur stor hunden var men nu hade de ändrats till ett fast pris 3000 oberoende på hundens vikt

Jag skulle ringa runt och kolla hos veterinärer,om du har flera i din stad!
Jag kastrearde min förra hund,hane 2001,och kollade då runt,kunde skilja nästan 1000kr..

Några bekanta kastrerade sina hanhundar för några månader sedan och det gick på 3000 kr/hund.

Liknande trådar

Övr. Hund Ni som har hanhundar som påverkas av löptikar i närheten, hur hanterar ni det? T.ex. hanhund som slutar äta och gnäller/gläfser/ tjuter...
Svar
11
· Visningar
775
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa I morgon har det gått en vecka sen kastreringen av vår hanhund. Tycker att läkningen ser fin ut och han verkar inte ha ont, slickar inte...
Svar
17
· Visningar
1 356
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
863
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 658
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka