Kastrerade hanhundar?

kamomillo

Trådstartare
Är det vanligt att kastrerade hanhundar blir våldtagna?
Av andra icke kastrerade hanhundar.

* Jenny *

Sv: Kastrerade hanhundar?

Aldrig hört tala om detta. Varför skulle en hane försöka föröka sig med en kastrerad hane?

Nja... Jag vet inte riktigt. Men en kompis skrev att två hanhundar i gänget var kastrerade och inte blev accepterade, och våldtagna jämt:crazy:
Jag hade inte hört att det skulle vara ett problem, eftersom jag haft många kastrerade hanar i omgivningen trodde jag att jag skulle hört om det varit ett problem.

* Jenny *

Hon måste menat juckade på? För jag tror inte hanen fastnar med sin penis i den kastrerade hanhundens rump? :crazy:

Det är ingen sexuell handling i hundars värld.
Det är ett dominansbeteende!

Min kompis hund blev påjuckad en hel del i början efter sin kastrering av min hanhund. Men sen när dom visste vart dom hade varandra så lekte dom som aldrig förr.
Men häromdagen efter vi varit inne hos deras granne med den kastrerade hos deras hund då var min hund extrem och juckade (inte hänt på många månader innan) och troligen luktade kompisens hund annorlunda efter den andra hunden.

Va?

Min kastrerade hjund juckar ibland på en okastrerad hane. Men det inte är inte på exuellt sett öht utan för att få hans uppmärksamhet. Det är en jakthund som är totalt ointresserad av min hund som gör allt för att få uppmärksamhet. När inget fungerar så juckar han på honom, ofta på sidan, då blir den andra hunden arg o min jätteglad eftersom han äntligen får uppmärksamhet.

Ja, det är mycket vanligt. Ingen våldtäkt, men de juckar. En kastrerad hane tappar ju sin handoft, han blir ett det som de flesta andra hanar inte riktigt vet hur de ska hantera. Jag har 2 hanar som är helt stensäkra på om vi möter en kastrerad hane långt innan vi kommer fram.

Om man har 2 hanar som fungerar bra tillsammans bör man undvika att kastrera en av dem enligt den vette jag går till. Det kan bli synd om den som blir kastrerad i synnerhet om han börjar bli gammal. Då kan det bli så att den yngre "sätter sig" på honom på olika sätt, bl a juckar.

Som någon sa så är det ett dominansbeteende när hundar juckar på varandra. Min moster hade två tikar tidigare och den dominanta tiken juckade på den andra då och då. Vår förra hund (tik) brukade ibland försöka jucka på folks ben om man inte sa till henne.

Våldtäkt var ju ett...öh..intressant ord i sammanhanget? Juck förekommer ja, och det är inte alls ovanligt att kastrerade hanar av andra hundar blir misstagna för löptikar. Min tik som INTE går ihop med andra tikar som är hormonellt påverkade, beter sig precis likadant runt kastrathanar. Alla hanar jag ägt (3 st hittils) har betett sig som om kastrathanarna vore löptikar, dvs darrat underläpp, velat bestiga. Absolut helt utan att vilja dominera.

Hur menar du våldtagit?

Som andra skriver så är det vanligt med att andra hundar juckar på dom, men att en annan hane fått in pesen i prupphålet ha jag aldrig hört talas om.

När jag hade två hanhundar varav en kastrerad så juckade dom på varandra, inge mer.

24.jpg

Tik, kastrat, okastrerad Edwind :angel:

31.jpg

De är jämställda typ...

Alltså, E juckar nog inte lika mkt av dominans som tiken gör för han är ganska vek ändå men cockern är å andra sidan ännu mjäkigare! Tiken försöker inte jucka på E.

Min ena hane juckar på kastrerade hanhundar. Han ser samtidigt väldigt förvirrad ut och vet nog inte vad han håller på med. Inte för att dominera, utan för att det luktar gott. Men våldtagen hoppas jag verkligen att ingen stackars kastrat blir :crazy:

Kl

Även jag upplever att min kastrat ofta är intressant för andra hanhundar, och gärna föremål för juckande.

Mina två (en kastrat snart 4 och en intakt 18 månader) juckar hejvilt på varandra framlänges och baklänges om man inte styr upp det. Helt jämställt:angel:

(Lite överdrivet, men det är tydligen en legitim del i leken..)

Min avelshane bryr sig inte så mycket om kastrater när han träffat dem och fått snuffa. Han vet liksom när det är läge att lägga energi på juckande så är det inte höglöp på en tik gör han inte så mkt då heller så han är nog för lat/rutinerad :D

Är det nån hund som juckar här hemma så är det tikarna. När nån löper är det konstant porrstuga så man vågar knappt släppa in folk här. Hanarna ligger i lä kan man säga.

Det har jag faktiskt stött på, två vanskötta och underaktiverade hundar som våldtog varandra så att de verkligen skadade varandra både penisen och analen...

Ja, en vän har en tik som har en grej för min lilla. Hon blir helt fixerad vid honom och ska jucka på honom minsta chans hon får. Min likaså kasterade rottis struntade hon helt i (när hon inte piercade honom i örat) så det är nog inte det att han är kastrat som får i gång henne utan något annat.

Liknande trådar

Övr. Hund Ni som har hanhundar som påverkas av löptikar i närheten, hur hanterar ni det? T.ex. hanhund som slutar äta och gnäller/gläfser/ tjuter...
Svar
11
· Visningar
758
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej. Jag jobbar småskaligt med hundpassning i mitt hem, tanken är att öppna hunddagis om något år. Men något jag funderar över. I...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 560
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
847
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 988
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka