Kastrerad kanin/ Utställning

O

Ojs

Hej!
Jag har en 1-årig dvärgvädurshane som kastrerades för en vecka sedan. I söndags köpte vi en kompis till honom, en hona som är 11 veckor. Jag har honan i en separat bur bredvid hans bur för att dem ska kunna bekanta sig innan de ska bo ihop. Idag testade jag att släppa ner henne till honom, och det första han gör är att försöka para sig med henne!! Är det någon som vet om/när denna lust avtar för honom??

Sen undrar jag även om ev utställning av honan som är en raskanin. Jag fick med ett härstamningsbevis och hon är märkt i båda öronen. Jag har förstått att man måste ha en stamtavla för att kunna ställa ut, och frågan är om jag kan få en stamtavla från avelsförbundet, eller hur fungerar det??

Sv: Kastrerad kanin/ Utställning

Man ska vänta en månad innan man släpper ihop en kastrerad hane till en hona. Honan kan bli dräktig om man inte väntar en hel månad.

OK, då får vi vänta ett tag till. Men kommer hans lust att para sig att avta? Det blir ju inte så roligt för honan att bo med honom annars!!

troligtvis avtar det ganska snabbt! på mindre än en vecka tappade min kastrerade hane intresset för honan och har sen dess låtit hon vara ifred!;)

Skönt att höra! Då slipper jag ha dem i varsinna burar.

Liknande trådar

Däggdjur Efter mycket funderingar fram och tillbaka hämtade vi en till kanin i går söndag (vi har en kastrerad ettårig dvärgvädur sedan innan som...
Svar
4
· Visningar
1 546
Senast: Blyger
·
Däggdjur Jag har en kastrerad hona ca 2 år gammal. Hennes kompis dog för en dryg vecka sedan. Nu känner vi oss redo att skaffa en ny vän till...
Svar
4
· Visningar
5 850
Senast: Miingla
·
Övr. Katt Hej alla kattvänner, Jag har fått hem en ny liten bekantskap som numera hunnit med att bo hos oss i tre veckor. Hon är fantastiskt fin...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 987
Senast: Speedway
·
Övr. Djur Hoppas att det finns några kanin-kunniga personer här som kan hjälpa mig. Har en 5-årig dvärgvädurs-hona som jag hade tillsammans med...
Svar
5
· Visningar
1 187
Senast: Lunketuss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama