som över skriften lyder e de sant att en kastrerad hane e sämre å jaga med än en som har kulorna kvar???? Tycker de borde va bättre utan kulor med tanke på att de finns tikar som används med?? eller???
sen har jag en fråga till..
om man köpt hund att ha till jakt (vildsvinshund) när BÖR den fått se djur först å hur offta ska den va i skogen å "träna" hunden är 7-8 mån nu...
Tycker att får den anldrig se djur i skogen borde den la inte bli nån jakt hund?
Å hur gör man för å få hunden skott van??? han va liv rädd på nyår å då va vi inte ens nära raketerna.. va nog 5 km till närmaste ställe med smällare så man hörde lite lite lite men man såg ju ljuset..
Som sagt jag har ingen erfarenhet alls av jakt hundar därför jag undrar..
Tacksam för svar..
sen har jag en fråga till..
om man köpt hund att ha till jakt (vildsvinshund) när BÖR den fått se djur först å hur offta ska den va i skogen å "träna" hunden är 7-8 mån nu...
Tycker att får den anldrig se djur i skogen borde den la inte bli nån jakt hund?
Å hur gör man för å få hunden skott van??? han va liv rädd på nyår å då va vi inte ens nära raketerna.. va nog 5 km till närmaste ställe med smällare så man hörde lite lite lite men man såg ju ljuset..
Som sagt jag har ingen erfarenhet alls av jakt hundar därför jag undrar..
Tacksam för svar..