Kastrerad hanhund prostataförstoring

FisherGirl

Trådstartare
Jag går ut med en hund som har börjat uppvisa symptom av prostata förstoring. Men han är kastrerad. Kan det verkligen stämma? Han skiter som om det vore trångt. Annars pigg och glad och varit kastrat i ca 5 år.

Det låter ju märkligt, men kanske kan de få prostatan inflammerad ändå?
Botemedlet för vår gamla hanes prostataproblem var just kastrering.

Jag går ut med en hund som har börjat uppvisa symptom av prostata förstoring. Men han är kastrerad. Kan det verkligen stämma? Han skiter som om det vore trångt. Annars pigg och glad och varit kastrat i ca 5 år.
Jag skulle be hundägaren kolla upp det med veterinär, vår förra fick cancer som såg ut som prostata förstoring men den kemiska kastreringen gjorden ingen nytta alls.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 076
Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
374
Senast: Wenniz
·
Hundträning Hej jag har en tax hane på 1,5 år. (Kastrerad) Det känns som att jag inte har någon auktoritet hemma alls. Han lyssnar sällan på ”nej”...
Svar
2
· Visningar
469
Senast: Kajsalisa
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 855

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat