Kastrerad hane och okastrerad hane ihop?!

K

Kissable

Har tänkt lite nu och skulle vilja köpa en kompis till min andra hankanin Charlie. Vet att man egentligen inte ska ha hanar ihop, men han är världens snällaste och har aldrig gjort något på något annat djur eller en människa. Tror ni att det kanske skulle funka att köpa en kastrerad hane som kan bo med han? Ville ju från början ha en hona men då måste det vara en steriliserad för ska ha ungar i höst på en annan kaninhona och vill då att han ska vara pappan, därför vill jag inte kastrera han. Endast seriösa och sjysta svar tack :)

Sv: Kastrerad hane och okastrerad hane ihop?!

Risken är väl att den okastrerade tror att den nya hanen är en hona ;) eller att han blir revirtänkande.

Kan du inte ta kullen efter honom och sen kastrera honom då? :)

Jo det va ju det jag skulle göra, men vill bara inte att han ska vara så ensam i sommar :/

Kaniner är inte flockdjur, de klarar sig finfint ensamma med en mänsklig klapp då och då.

Liknande trådar

Däggdjur Jag tog över en hankanin, tog den till veterinären för kastrering, veterinären sa att han redan var kastrerad, köpte två honor…NU är han...
Svar
3
· Visningar
1 510
Senast: fejt
·
Däggdjur Hejsan! För ett tag sedan så gick min hankanin som jag haft i några år bort, och jag märkte snabbt att min hona blev lite nedstämd. Så...
Svar
1
· Visningar
1 374
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 683
Senast: Enya
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 649
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama