För det första så ska båda stenarna vara nere. Min vet rekommenderade att runt 8 månader var normalt och det ska helst inte göras på sommaren när det är varmt
Jag tycker att man skall hålla dom som hingst till 3 år i alla fall för att få utstrålning mm, sen beror det ju på om han är helvild eller inte :smirk:
Föredrar att kastrera vår eller höst
Utstrålning blir det ingen större skillnad på men däremot så blir de flesta hästar betydligt trevligare om de får gå ihop med andra hästar. Våra har vi kastrerat så fort det har funnits andledning... Vi har travare och så länge de har kunnat gå i flock och fungerat i träning så har de fått vara hingstar men så snart de inte fungera ihop med andra eller ställer till problem så går kulorna bort. Men som sagt tidigast när kulorna är nere och helst under den lite kyligare delen av året.
att behålla honom till 3 är inget alternativ, då han går ihop med ston.
och dessutom har jag redan en som är tagen sent, och som efter 17 år fortfarande tror att han är hingst=spännd hela tiden, måste hålla koll på allt och alla. vill helst att den lilla ska slippa det.
Hundavel & Ras Även om du inte är intresserad av svaret (av dina svar efter att döma) så svarar jag ändå eftersom det kan vara av intresse och bra att...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.