Kastrera hos lokal veterinär eller djursjukhus?

Z

Zeita

Är i valet och kvalet vilket alternativ jag ska välja. Ska kastrera (sterilisera..?) min honkatt. Den lokala veterinären kostar ungefär hälften så mycket som vad djursjukhuset tar och jag brukar använda mig av henne för vaccinering m.m. men jag vet att dom gör lättare operationer där med.

Djursjukhuset känns mer professionellt men kostar som sagt dubbelt. Pengar är inget problem i fråga, men frågan är vad som gör att det är värt de där extra pengarna?!

Vilket alternativ skulle ni välja?

Sv: Kastrera hos lokal veterinär eller djursjukhus?

Jag går alltid till min lokala veterinär, ser ingen mening med att betala dubbelt så mycket när det endå blir lika bra (om inte bättre).

Jag går till lokala veterinären...
De på vårat djursjukhus är värdelösa och dyra..
Så jag tar han istället :D

Kastrering (ja det heter så på honkatter oxå, när man tar bort äggstockar och livmoder) är en relativt enkel rutinoperation, som jag inte ser någon anledning till att vända sig till ett djursjukhus för om du har en lokal veterinär som du har förtroende för.

Det beror den lokala veterinären. ;)

Nere i Lund hade jag en "husveterinär" som var helt fantastisk på alla sätt och vis och jag skulle aldrig valt ett djursjukhus före henne om jag inte vore av nöd tvungen.

Jag brukar i allmänhet föredra mindre kliniker eftersom stressnivån brukar vara högre på stora djursjukhus så för rutinsaker blir det småkliniker.

Liknande trådar

Katthälsa Det verkar som min katt drabbats av foder allergi. Jag har pratat lite snabbt med en veterinär som trodde det antingen kan vara...
Svar
0
· Visningar
491
Senast: canine
·
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
41 261
Hästmänniskan (hoppas att tråden ligger rätt, annars får moderator gärna flytta den) Hej alla kloka Bukefalister! Jag skriver inte ofta här men...
Svar
14
· Visningar
2 936
Senast: ihnfsa
·
Hundträning För att göra en lång historia kort. Vi har en 6-årig korthårig vorsteh som blev påkörd 2/6 och fick en ful fraktur i ena armbågen...
Svar
0
· Visningar
1 489
Senast: Vorsteh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter