B
Bankerspretta
Jag har en tvåårig cockerspaniel som inte är kastrerad. Men testiklarna har heller inte kommit ner. Dom ligger i ljumskarna och flera veterinärer har känt på honom och säger att det inte är någon fara (jag är mkt medveten om cancerrisken). Saken är den att han har en trotsålder han aldrig kommer ur. Han kan bli väldigt "stor och skällig" om det är andra hundar med, han drar och blir alldeles galen om han får upp ett spår. Han skäller på barn och är rädd för mkt, skvätter till vid ljud osv. Han blir väldigt lätt uppspelt. Han får mkt motion och bra mat. Jag har haft honom sen han var elva veckor och det är sen han var ca. ett halvår som han blivit såhär. Det spelar ingen roll om jag skäller på honom, tar tag i honom, ignorerar honom eller pratar mjukt och försiktigt. Han ger sig inte och promenaderna är inte ens trevliga ibland. Han stannar oxå var 15:e meter för att lukta på saker och ignorerar mig totalt när jag ropar på honom. Han blir helt paralyserad. Nu till frågan: kan det hälpa att kastrera?
Mycket tacksam för svar
Mycket tacksam för svar