Kastrera 9 årig shettishingst

Tättran

Trådstartare
Hej. Köpte en shettishingst som sällskap till min islandsvalack. Han är jättesnäll att hantera och så , men han bråkar med min valack och biter honom så han är sårig.Kan det hjälpa att kastrera honom fast han är nio år? Annars måste jag sälja honom.Har ni några råd ?

Svårt att säga om just din ponny men känner en dressyrponny som blev kastrerad som 8-9 åring och som lugnade ner sig rejält. Dock kommer denna ponnyn nog alltid ha kvar lite hingstkaraktär men det är en helt annan ponny i sättet mot andra ponnys/hästar nu.

Svårt att säga om just din ponny men känner en dressyrponny som blev kastrerad som 8-9 åring och som lugnade ner sig rejält. Dock kommer denna ponnyn nog alltid ha kvar lite hingstkaraktär men det är en helt annan ponny i sättet mot andra ponnys/hästar nu.
Okej! Ja vi får hoppas att han lugnar ner sig.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: animalasia
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 180
Senast: Strandad
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 750
Senast: co-SMAD4
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 485
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar