Sv: kastering

Jag har inte kastrerat än men kommer göra de med min papillon hane då han inte är något avelsmatrial o för hans egen skull dels har jag en tik oxå men hon ska oxå kastreras.. Vet dock inte vad det kostar på min hane men tiken kommer ja få betala 3500 o de är ju ett större ingrepp så hanen blir betydligt billigare.

// Jessica

Min labbe är kastrerad pågrund av att han hade en tumör i pungen. Han var 5 och är nu 7.

Fördelar
En otroligt mycket lugnare och mer harmonisk hund
Inte lika jobbig vid löp
Inte lika agressiv mot hanhundar

Nackdelar
Vikten, som han redan innan hade problem med

Jag kastrerade min kille den 8:e februari..
anledningen vet nog ganska många här på buke :p
Har en tik hemma och de satte på varandra ^^
så det va inte fråga om nått annat :p
Jag gjorde det på skolan (vet kom dit) och fick betala 2500 för kastration, abortspruta och två vacc :)

Jag har inte märkt nån skillnad på honom, han är fortfarande lika vild :p han har snarare blitt vildare än lugnare :p hihi

Det var billigt, här kostar en kastrering på tik 5000:-:eek:

Min "lilla" kille är kastrerad. Han är resultatet av en tjuvparning och ska därför inte avlas på (eftersom han är blandras.. och i just detta fall en ytterst ovanlig blandning som kanske inte är den vanligaste lr den mest rekomenderade ;) ) Så dels var det för att han ändå inte ska avlas på och att han inte ska va lika intreserad av löptikarna samt att jag tror att det var det bästa för honom.mm..

å vad jag blev nyfiken på vad det är för ras :angel: :p

han har blivit mkt lugnare nu ..kanske bara var en fas han hade vid 10 mån ålder...så vi få se blir ingen kastering förens efter sommaren ändå!då kanske jag ha ändrat mig..:p

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 451
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka