Kastering/pinkar inne...

D

dorisdoris

Vi kasterade vår 11-månader hanhund för 4 veckor sedan, och sedan dess har han lagt på hullet litegrann, men det gör ju inte så mycket, det hade vi räknat med.

Men han har börjat kissa inne! Han som var totalt rumsren, han markerade väldigt tydligt att han ville ut och kissa, men sedan ca 1 v har han kissat inne ett antal gånger, och det verkar inte som han kan hjälpa det heller. Nyss låg han i korgen och gnydde, men eftersom han låg i korgen brydde jag mig inte om det. Men när han sedan gick upp så ställde han sig och pinkadfe på alla fyra och det var en pöl i korgen.

Vad göra? Vad beror det på? Kan det bero på kasteringen?

Är jag fjantig om jag ringer vet. imorgon och frågar?

Sv: Kastering/pinkar inne...

Jag hade exakt samma problem med min hanhund när han var nykastrerad.. frågade vet. om saken, men han sa att det inte hade nåt samband med själva kastreringen,men att jag skulle komma tillbaks 2 veckor senare ifall att det inte gick över(skulle blivit medicinering isåfall). Han slutade dock kort därefter och är precis som vanligt igen! Men tusan så jobbigt det var perioden när han kissade inne hela tiden. Kunde knappt hålla sig en natt!

:) lotta_k87: Vilken ras är hunden på din bild?

han är blandras :) Schäfer/Alaskan Husky/Karelsk Björnhund.
Han har troligtvis mest alaskan i blodet!

Det kan inte vara urinvägsinfektion?

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 905
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Är hundvakt sedan 2 veckor. Det har gått hyfsat men jag äf rätt säker på att han inte trivs hos oss. Kortfattat: första kvällen kissade...
Svar
2
· Visningar
867
Senast: kisse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka