Kastar med huvudet och vinklar ner huvudet, samt stannar.?

E

elpida

Jag har två fjordingar som jag har haft i ett år. De har tidigare gått som tur ridningshästar. De fungerar bäst om de rids ut tillsammans, men jag tar ut den som är 13 år lite oftare.
Det som händer ibland är följande: När man skall trava eller gå upp i galopp så börjar hon att slänga sitt huvud fram och tillbaka, ibland så blir det bara så här och hon fortsätter sedan som vanligt. Men ibland så slutar det med att hon tvär nitar och drar ner huvudet. Vi
lket gör att jag vid ett par tillfällen har voltat runt framåt. Är det någon som vet varför och har varit med om samma, och hur skall jag träna bort detta beteende.

Tacksam för tips.

Elpida

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kastar med huvudet och vinklar ner huvudet, samt stannar.?

Passar sadeln?

Har du kollat munnen på henne?

Jag hade kollat upp vad beteendet beror på först, sen funderat på hur man ska gå vidare. Det kan vara så att hon har ont nånstans och kanske protesterar?

Sv: Kastar med huvudet och vinklar ner huvudet, samt stannar.?

Hej!!

Jag har ett varmblod som gjorde likadant,jag plockade av nosremmen och han slutade direkt.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 778
Senast: Freazer
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 987
Senast: zarmino
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 900
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Har en hund som blir 2 år i sommar, han är extremt fixerad vid att nosa/följa lukter och det är ett stort problem så fort vi går ut...
Svar
6
· Visningar
1 397
Senast: Barrow
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama