Kastar med huvet

9

90natta

vad ska jag göra?? börjar att bli irreiterad nu

Min häst "kastar" med huvet ofta i boxen och när vi är på hem väg efter en ridtur.. han gör så när han blir rastlös, men det är så jobbig när man rider och han håller på så.
Ibland så snubbalr han för han ser inte vägen framför sig:crazy:

vad ska man göra...har försökt att ignorera det, men han sluatr ja inte??

Några tips??;)

Sv: Kastar med huvet

Min pålle gör aldrig så i boxen men däremot så kan hon göra så om hon inte har fått springa av sig på ett tag. Ett tips kan vara att din pålle får göra av med lite överskottsenergi t ex längre galoppsträckor. En annan sak kan ju vara att hästen får vara ute så mycket som möjligt - ej mindre än 10 timmar.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 338
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
854
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
814
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 362
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar