Kastanjen har rivits lös

madde

Trådstartare
Hejsan! Vår häst har på nått sätt lyckats få kastanjen bortriven. Såret är öppet, men blöder inte längre. Vi har satt tunt bandage på får att skydda mot flugor, men det vill inte riktigt hållas på plats. Vad ska jag göra? Borde vi kontakta en veterinär? Hur kan man förhindra att detta händer igen?

Sv: Kastanjen har rivits lös

Håller man kastanjerna korta brukar det inte vara något problem. Får de däremot växa sig långa kan de fastna i t ex grimman när hästen kliar sig mot benet. Då bryts de gärna av fel.

Kontakta veterinär och få råd.

Sv: Kastanjen har rivits lös

För att skydda sår från flugor + att få bandage osv att sitta på konstiga ställen så är Snögg the shit! :D
Vi kan köpa på ATG-kliniken här, de flesta bör kunna ta hem.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 608
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En stor del av min tid går fortfarande åt till att försöka jaga vidare efter något som kan lösa mina hälsoproblem och få mig att må...
Svar
5
· Visningar
1 240
Senast: Sar
·
Hästmänniskan Håller på att smått få frispel här på alla andras lösa hästar som springer runt på vår gård. Köpte för några år sedan ett hus och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat