Kass batteritid på ny mobil

Om du vill ha på den kan du väl kolla hur mycket batteri som försvinner varje dag du är på jobbet. Går den att ställa om mellan olika nät? Telefonen väljer automatiskt det modernaste nätet den stöder om det finns tillgängligt. Det drar ju mycket mer batteri om telefonen jobbar mot 1 nätpinne för 4G jämfört med 4 pinnar 3G eller GSM.

Den stödjer G2 och G3, så jag antar att den väljer G3?
Men jag vet inte om man kan ställa om själv.
Får kolla när den har laddat färdigt, lika bra att inte störa den just nu.:cautious:

Min HTC one x gjorde likadant i början, rättade till sig efter ca två veckor. Jag lät batteriet verkligen ta slut innan jag laddade den och laddade då fullt varje gång. Har haft den i två år nu och är inte så kinkig längre, sätter den på laddning då jag ser att det börjar bli lågt. Surfar ganska mycket och inte alltid wifi om nu det kan ha betydelse... När jag inte surfat så håller den två dygn på stand by och lite samtal.

Jag brukar också köra slut på batterierna i början, dagens batterier funkar ju så.

Kollade runt i telefonen nu på morgonen och hittade typ längst in i Inställningar att man kan ändra själv, så nu har telefonen G2 istället för G3.
Antar att samtalstiden och standby-tiden gäller för G2 och inte för G3 (de kanske inte säljer några telefoner då om de talar om den verkliga batteritiden på G3?).

Laddar ett par gånger om dagen, men då har jag iPhone.

Det låter mycket laddande om det inte är något som ligger i bakgrunden och drar batteri. Gå tillbaka med den och säg att du är besviken.

Jag ska absolut gå till butiken och prata med dem.
Ska kolla hur mycket batteri G2-varianten drar.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag tror jag behöver byta telefon. Batteriet börjar ge sig, jag måste ladda minst två gånger per dag. Det är en OnePlus 6T så den har ju...
Svar
2
· Visningar
462
Senast: sthu
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·
IT & mobiler Med "äldre" här menat säg 50+. Alltså typ medelålders och uppåt. Är nyfiken: Hur väl hänger ni med i dagens teknik/medier/etc? Använder...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
12 507
Senast: åke
·
Äldre Hej alla kloka! Som rubriken säger så har jag en syster som tar mycket energi av mig och jag vet inte hur jag ska göra för att sätta...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 329
Senast: Gry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar