Karta med sevärdheter

Jag vill tillhandahålla en karta med sevärdheter till mina airbnb-gäster. Först försökte jag skriva ut kartan på hitta.se där alla stigar syns, men det blev inte bra då jag bara har en monokrom laserskrivare som inte ens är korrekt inställd så utskrifterna blir randiga och man ser inte vad som är vad i landskapet.

Sedan provade jag att göra en karta i google maps, men förstår inte hur man sparar en plats i kartan. Platserna jag vill spara har ingen adress. Och på google-kartan syns inte heller stigarna, vilket inte är så lyckat.

Någon som har en idé om hur man kan lösa detta?

Köp några Gula Kartan som täcker ditt område och tejpa/limma ihop. Märk sedan ut platserna. Sedan tar du bara fotokopior på dem.
 
Jag har ingen aning. Får väl kolla upp det.

Det förutsätter att man får gästernas mejl. Och det känns lite osmidigt att be om det för att skicka en karta.

Några länkar har jag inte att ge. Annars hade jag bara skrivit ut dem och lagt uppe på rummet.

Jag har fått bokningar via air bnb och då kan jag skicka info till dem via typ deras bokningssystem eller mail. Brukar skicka ut ett dokument med allmän info, vägbeskrivning och lokala sevärdheter när jag fått bokningen bekräftad.
 
Jag har fått bokningar via air bnb och då kan jag skicka info till dem via typ deras bokningssystem eller mail. Brukar skicka ut ett dokument med allmän info, vägbeskrivning och lokala sevärdheter när jag fått bokningen bekräftad.
Jag har endast sett var jag skriver in vägbeskrivningen. Något sätt att skicka ut dokument via airbnb har jag inte hittat. Jag har försökt skapa en guidebok hos airbnb men det funkar inte. Supporten kan inte heller hjälpa mig att lägga in de platser jag tycker är sevärda. Bara vissa platser som också har en adress godtas. Så guideboken har jag gett upp.
 
Jag har endast sett var jag skriver in vägbeskrivningen. Något sätt att skicka ut dokument via airbnb har jag inte hittat. Jag har försökt skapa en guidebok hos airbnb men det funkar inte. Supporten kan inte heller hjälpa mig att lägga in de platser jag tycker är sevärda. Bara vissa platser som också har en adress godtas. Så guideboken har jag gett upp.

Skumt, jag har använt den funktionen i flera år.

You can always share important documents with guests through Airbnb messaging by including direct links to those documents in messages. You can send document links in messages to a guest once they've confirmed reservation with you”
 
Jag har endast sett var jag skriver in vägbeskrivningen. Något sätt att skicka ut dokument via airbnb har jag inte hittat. Jag har försökt skapa en guidebok hos airbnb men det funkar inte. Supporten kan inte heller hjälpa mig att lägga in de platser jag tycker är sevärda. Bara vissa platser som också har en adress godtas. Så guideboken har jag gett upp.
Ett annat alternativ är ju att märka ut platserna på Google Maps och dela kartan med gäster? Är de så digitala att de bokat air bnb borde de kunna reda ut det med, eller om du kör båda, en laminerad vb eller Google Maps när det går, så sliter du mindre på utskrivna kartor.
 
Ett annat alternativ är ju att märka ut platserna på Google Maps och dela kartan med gäster? Är de så digitala att de bokat air bnb borde de kunna reda ut det med, eller om du kör båda, en laminerad vb eller Google Maps när det går, så sliter du mindre på utskrivna kartor.
Tredje gången jag säger det nu, men jag vet inte hur man märker ut platserna i Google maps.
 
Jag vill tillhandahålla en karta med sevärdheter till mina airbnb-gäster. Först försökte jag skriva ut kartan på hitta.se där alla stigar syns, men det blev inte bra då jag bara har en monokrom laserskrivare som inte ens är korrekt inställd så utskrifterna blir randiga och man ser inte vad som är vad i landskapet.

Sedan provade jag att göra en karta i google maps, men förstår inte hur man sparar en plats i kartan. Platserna jag vill spara har ingen adress. Och på google-kartan syns inte heller stigarna, vilket inte är så lyckat.

Någon som har en idé om hur man kan lösa detta?
Jag har klippt ut karta från nätet till ordbehandlingsprogram och sedan bearbetat med egna markeringar. Att använda Google Maps direkt har jag också gjort med omständligt med kodande och sen ändrar de kodförutsättningar och licensvillkor för ofta för att det ska vara möjligt för en företagare som inte har kartor som viktigaste del av verksamheten att hänga med.

Så ladda ned en bra karta, och sen markera i annat program har funkat bäst.
 
Läst dåligt 🙈. För mig är det bara att trycka länge på en punkt och sen spara som hjärta, stjärna eller vad man nu vill.
Jag har provat. Det blir en grå markering men jag hittar ingenstans hur man sparar denna markering.

Alltså, jag har gjort så förut, för många år sedan, så jag vet inte varför det inte fungerar nu.
Jag har klippt ut karta från nätet till ordbehandlingsprogram och sedan bearbetat med egna markeringar. Att använda Google Maps direkt har jag också gjort med omständligt med kodande och sen ändrar de kodförutsättningar och licensvillkor för ofta för att det ska vara möjligt för en företagare som inte har kartor som viktigaste del av verksamheten att hänga med.

Så ladda ned en bra karta, och sen markera i annat program har funkat bäst.
Men mina utskrifter blir fortfarande i gråskala, om jag gör så.
 
Ny hittade jag mina gamla kartor som jag gjort sedan tidigare och där hittade jag även en länk för att göra en ny karta. Nu kan jag få dit punkterna, men kartan visar inte stigarna och jag kan inte sätta dit dem heller. Google vill bara att jag ska använda befintliga vägar och det är fel.
 
Ny hittade jag mina gamla kartor som jag gjort sedan tidigare och där hittade jag även en länk för att göra en ny karta. Nu kan jag få dit punkterna, men kartan visar inte stigarna och jag kan inte sätta dit dem heller. Google vill bara att jag ska använda befintliga vägar och det är fel.

Hos lantmäteriet kan du rita exakt hur du vill.
 
Finns det inte cykel/promenad/vandringsappar där man själv lägger in hur man går och kan lägga till noteringar om svårighetsgrad, underlag, i fritext osv. Har för mig det är vad som använts när jag varit ute med vänner på okänd mark för oss alla. Det är ju digitalt då förstås men brukar ju vara ok för de flesta.
 
Ja, jag gjorde det. Tänkte att det är bättre med en lite halvtaskig karta än ingen karta alls. Hade varit fint att ha kartan i färg men nu är det inte möjligt.

Tog alltså kartan jag själv skrev ut. Någon annan har jag inte. Det måste ju liksom vara en karta över mitt område ute på landet.
Jag hade tyckt att en halvtaskig karta var personlig och bra, på ett enkelt airbnb. T ex det där med värdens utsiktsplats för att kolla bäver är ju en rolig grej som jag inte skulle hitta själv på google maps.

Men utskriften måste ju vara ordentlig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp