Karta med sevärdheter

Wille

Trådstartare
Jag vill tillhandahålla en karta med sevärdheter till mina airbnb-gäster. Först försökte jag skriva ut kartan på hitta.se där alla stigar syns, men det blev inte bra då jag bara har en monokrom laserskrivare som inte ens är korrekt inställd så utskrifterna blir randiga och man ser inte vad som är vad i landskapet.

Sedan provade jag att göra en karta i google maps, men förstår inte hur man sparar en plats i kartan. Platserna jag vill spara har ingen adress. Och på google-kartan syns inte heller stigarna, vilket inte är så lyckat.

Någon som har en idé om hur man kan lösa detta?
 
Jag vill tillhandahålla en karta med sevärdheter till mina airbnb-gäster. Först försökte jag skriva ut kartan på hitta.se där alla stigar syns, men det blev inte bra då jag bara har en monokrom laserskrivare som inte ens är korrekt inställd så utskrifterna blir randiga och man ser inte vad som är vad i landskapet.

Sedan provade jag att göra en karta i google maps, men förstår inte hur man sparar en plats i kartan. Platserna jag vill spara har ingen adress. Och på google-kartan syns inte heller stigarna, vilket inte är så lyckat.

Någon som har en idé om hur man kan lösa detta?
Skriva ut på ett tryckeri, kanske?

Eller kolla med turistbyrå/kommun om de har gratiskartor som du kan använda dig av för att t.ex. märka ut platser?
 
Jag hade nog helt enkelt tagit en rejd på närmaste turistinfo/museum/annan liknande plats typ kyrkan, och tagit med mig lite av deras turistinformation :D
Mina platser lär inte finnas där. Möjligen badplatsen kanske men inte min utsiktsplats där man kan spana på bäver. Båda platserna kan nås till fots från mig.

Turistinformation är komplement till min egen information om man vill åka iväg längre bort.
 
Kan du ta en befintlig karta och lägga in egna prickar? :)
Ja, jag gjorde det. Tänkte att det är bättre med en lite halvtaskig karta än ingen karta alls. Hade varit fint att ha kartan i färg men nu är det inte möjligt.

Tog alltså kartan jag själv skrev ut. Någon annan har jag inte. Det måste ju liksom vara en karta över mitt område ute på landet.
 
Senast ändrad:
Ja, jag gjorde det. Tänkte att det är bättre med en lite halvtaskig karta än ingen karta alls. Hade varit fint att ha kartan i färg men nu är det inte möjligt.

Tog alltså kartan jag själv skrev ut. Någon annan har jag inte. Det måste ju liksom vara en karta över mitt område ute på landet.
Det låter ju som en bra lösning utefter förutsättningarna tycker jag!
 
Finns det någon orienteringsklubb i närheten? De har bra kartor med alla stigar utmärkta och kanske kan tipsa var man kan skaffa dessa?
 
Finns det någon orienteringsklubb i närheten? De har bra kartor med alla stigar utmärkta och kanske kan tipsa var man kan skaffa dessa?
Jag har ingen aning. Får väl kolla upp det.
Jag hade gjort ett word-dokument med länkar och mailat till gästerna
Det förutsätter att man får gästernas mejl. Och det känns lite osmidigt att be om det för att skicka en karta.

Några länkar har jag inte att ge. Annars hade jag bara skrivit ut dem och lagt uppe på rummet.
 
Skapa en QR kod till länken i Google maps. Skriv ut QR-koden med en liten informationstext om utflyktsmålet.

Jag tror inte folk vill ha en karta. Gör det så enkelt du kan för dig.
 
Och orienteringsklubb finns 3 mil bort. Jag tror väl inte de har kartor över mitt område.
 
Skapa en QR kod till länken i Google maps. Skriv ut QR-koden med en liten informationstext om utflyktsmålet.

Jag tror inte folk vill ha en karta. Gör det så enkelt du kan för dig.
Fast jag måste ju få med platserna på kartan och det vet jag inte hur man gör. Bara en karta över området säger exakt ingenting. Och Google maps visar inte stigarna.
 
Ja, jag gjorde det. Tänkte att det är bättre med en lite halvtaskig karta än ingen karta alls. Hade varit fint att ha kartan i färg men nu är det inte möjligt.

Tog alltså kartan jag själv skrev ut. Någon annan har jag inte. Det måste ju liksom vara en karta över mitt område ute på landet.

Ja, och kartan visar också vägarna och en del av stigarna runt om i området, så man kan hitta runt till fots om man vill ta en promenad.

Det får väl vara good enough.
Jag skulle tycka att det var alldeles tillräckligt :up:
Bara att du gör en karta med sevärdheter nära är ju jättebra, det är det nog inte många som tänker på.

Turistkartor i all ära, men precis som du säger så tar ju dom ett större grepp liksom.
 
Jag vill tillhandahålla en karta med sevärdheter till mina airbnb-gäster. Först försökte jag skriva ut kartan på hitta.se där alla stigar syns, men det blev inte bra då jag bara har en monokrom laserskrivare som inte ens är korrekt inställd så utskrifterna blir randiga och man ser inte vad som är vad i landskapet.

Sedan provade jag att göra en karta i google maps, men förstår inte hur man sparar en plats i kartan. Platserna jag vill spara har ingen adress. Och på google-kartan syns inte heller stigarna, vilket inte är så lyckat.

Någon som har en idé om hur man kan lösa detta?
Jag tycker det låter toppen med din karta. Eller så gör du som någon annan föreslår och så småningom gör en ”bättre” karta som du laminerar några stycken av så du inte behöver göra om dem. Så har jag fått när jag tex hyrt kanot, då kunde uthyraren rita på kartan vad hen trodde var ett bra mål för oss :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp