Karenstid för MSM och Djävulsklo?

H

Hopparn

Finns det någon här som kan tala om för mig om det är karenstid på msm och djävulsklo eller om de räknas som örter som det väl inte är karens på eller?

Hur är det med gurkmeja då? Är den antiinflammatorisk eller vad räknas det som?

Sv: Karenstid för MSM och Djävulsklo?

Jag har letat igenom karenslistan på stc, rödalistan på RF hemsida samt en annan internationell lista på Rfs hemsida. Dessutom letat på ridsportsförbundets hemsida. Men inget står om de örterna. Hur ska man veta???? Vil de komma tillrätta med doping så måste man väl få veta vad som klassas som det. Örter som djävulsklo är väl inte vetenskapligt bevisat verksamt?
Hur är det med vitlök?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 330
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 022
Foder & Strö Får han några stöttande tillskott, om det är artros dvs? Min gamling mådde bra sin sista sommar på en kombonav djävulsklo, MSM och...
2
Svar
24
· Visningar
2 132
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar