Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jeps skrev:Glukosamin är 0 tim.
Jeps skrev:Glukosamin är 0 tim. Djävulsklorot bör man inte rida sin häst på än mindre tävla då den är kraftigt smärtlindrande! Vid försök på råttor kunde man ställa råttorna på 60 grader varma plattor utan att de reagerade efter att de behandlats med djävulsklorot. Allt är inte bra bara för att det är naturläkemedel.
Rufsan. skrev:Ja det är nog olagligt och risken finns ju att du åker fast för doping om det testas.
San Q skrev:Handen på hjärtat - är det inte fler här som ger sina hästar djävulsklo och rider och tävlar dem?? Det tror jag.... Dessutom så tror jag inte att den dosen jag ger min häst ger utslag på ett dopingprov.
solros skrev:När man väljer att ha djur medföljer ett stort ansvar. Väljer man att tävla med djuren blir ansvaret om möjligt ännu större. Hästarna kan inte själva välja utan måste skyddas. Detta sker genom lagar och förordningar om hur djur ska bo, transporteras och hanteras. Det kan naturligtvis inte, under några omständigheter, vara tillåtet att behandla djur med smärtstillande medel av anledningen att de då presterar bättre när de tävlar…
Det finns säkert många som gör som du men det är ett brott mot svensk djurskyddslag. Det är både olagligt, oetiskt och omoralisk, vare sig det går att spåra på ett dopingprov eller inte. (Frågan är inte om det går att spåra, för det gör det, frågan är om det idag spåras med analysmetoderna som används vid dopinglaboratorierna)
Hästar som är sjuka eller skadade ska naturligtvis få den vård och medicinering dom behöver för att kunna bli friska för att SEDAN kunna tävla igen. Inte medicineras FÖR ATT kunna tävla… Detta är en av grundbultarna i det svenska dopingreglementet.