Karens på Vetranqil

Diabetikern

Trådstartare
Någon som vet vad det är för karens när man använt Vetranqil?

Vanligtvis brukar det ju stå om man får något sånt utskrivet men hittar ingenting om det?

Någon som vet karenstiden?

Mvh Diabetikern

Sv: Karens på Vetranqil

Nu ska jag inte säga helt hundra, jag har för mig att veterinären sa 14 dagar till mig, vi diskuterade inte det så ingående då hästen i vilket fall inte kommer tävla på flera månader pga av en skada.

Vetranquil finns inte med där och jag vet inte vad den aktiva substansen är eftersom hela min burk står på tyska.

Vetranquil finns inte med där och jag vet inte vad den aktiva substansen är eftersom hela min burk står på tyska.

Så då får jag helt sonika leta upp en tysk? :D

Får väl ta mig i kragen och ringa min vetrinär han ska snart komma ut till en annan häst får fråga då.

Tack bägge för era svar.

Nej, karenstiden för slakt på acepromazin är livstid! Samma som plegicil... Finns ej MLR-värde.
Tävling borde vara samma som för plegicil (96 h), men då man ger via munnen, läggs väl till lite. Skulle gissa på 7 dagar?

Var livstid! Är numera 180 dgr eftersom substansen finns med på EU kommisionens lista över viktiga preparat utan MRL värde.
Normalt ingen skillnad i tävlingskarens mellan i.m o p.o.
PL

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har insett att jag behöver komplettera med höpellets till min gamla häst. Tandkoll utfördes för en månad sedan, och hästen har...
Svar
4
· Visningar
691
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi När man köper saker på öppet köp eller enligt distansavtalslagen får man ju ta hem och prova varan. Det brukar stå att den inte får vara...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 879
Senast: Badger
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 579
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 381
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka