Karens på Ultra Shield flugmedel?

H2SO4

Trådstartare
Ja, är det någon karens på det?
Den där svarta flaskan ni vet, "Kills and repells" eller vad den heter.

Sv: Karens på Ultra Shield flugmedel?

Vad jag vet så finns det bara karens på den när det gäller livsmedelsproduktion..och då livstid.

Men jag har int hittat någon karens när det gäller tävling.

Jag kollade senaste uppdateringarna av karenstider och såg inte att den hade tävlingskarenstid.

Vet att jag kollade upp det för några år och vi fick en fråga om det till domartornet!

Tack till dig, Morcraban och Jeps:bow:!

Fick frågan av en vän som står uppstallad tillsammans med tävlingshästar som fick lite panik när hon sprutat på det på sin häst och kom att tänka på karensen:angel:. (Alla hästar går visserligen ute, men när man sprutar sådär så kan det ju fastna på väggar och sånt och sprida sig på det viset)

Då ska jag tala om för henne att hon kan vara lugn:)!

Vad jag vet så finns det bara karens på den när det gäller livsmedelsproduktion..och då livstid.

Men jag har int hittat någon karens när det gäller tävling.
Och hur många hästar kommer inte ha haft det på sig när de åker till slakt??

Ja eller hur! Måste ju vara lite svårt att veta om hästen fått flugmedel på sig för 10 år sedan:angel:. Fast det kanske ligger kvar i kroppen på nåt vis så man kan ta prover?
Och med tanke på hur populärt det här medlet (och alla andra såna här starka medel) är, så lär ju inte många hästar få gå till slakt om man ska följa reglerna.

Och vill man verkligen använda ett sådant medel på sin häst? jag avstår iaf.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 589
Senast: Pratsch
·
Hästvård Insåg idag att det är tävlingskarens på vissa flugmedel? Ultra Shields sägs det ska vara karens på och broms blocker också, är det någon...
Svar
15
· Visningar
2 142
Senast: MayGrace
·
Hästvård Finns det något flugmedel som fungerar och är utan "gifter"? Tittade på bromsblockar medlet men det t.ex står i infotexten om det att...
Svar
1
· Visningar
1 097
Senast: Lipperta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Luktar gnagare?
  • Storlek röd Kong?