strawberrysylt
Trådstartare
Jag har en garderob där allt hör ihop, mest skjortor av god kvalla, typ fem st några kostymbyxor, normalt har jag ett par jeans, men de tackade för sig i veckan, några enkla toppar i lite mer exklusiva material, men enkelt snitt, samt några tröjor. Två par likadana kängor, lågskor i samma stil.
Behöver aldrig tänka på hur det ska kombineras bara klä på sig och gå. Diskreta/tråkiga färger på allt. Jobbar som kommunal tjänsteman nära ledningen så är skönt att enkelt vara proper på jobbet.
Låter ju toppen
Det kan jag absolut förstå och det låter förnuftigt. Samtidigt så är ju poängen med outdoorkläder att de ska användas för friluftsliv så om du har köpt ett par fina byxor så är det just nersmutsade de ska bli
Vad roligt! Isadoras stil i vuxen tappning är för mig typ Gudrun Sjödén och hennes kläder. Det är ju inte lika extremt och ungdomligt som harajuki style (som väl är det de tagit inspo ifrån till Isadora) men ändå mycket färg och glada mönster.
Jo absolut! Det är ju så! Såhär ser de ut
Åh, tack för tipset om Gudrun Sjödén! Googlade och hittade ju massor jag gillade!
I första hand är det siluetten jag gillar har jag kommit fram till! Gillar det här med långa tunikor, kappor, klänningar och så vida byxor. Tycker det känns så kvinnligt!
Sen i andra hand kommer färgen
Förut trodde jag att det var bara knallfärgerna jag gillade med Isadoras stil, men kom fram till ovanstående sen.
Egentligen vill jag nog ha en liiite mer hmm... varmare? färgskala. Tror som sagt mina färger är rosa, grått, turkost och mörkblått, men sen kanske jag även kommer att ha mörklila, orange och mörkgrönt kvar... Men det känns ändå som de färgerna också går i samma skala?
Rosa känner jag går från knallig rosa iofs till mörkrosa och samma med turkos, men de andra är mörkare.
Bifogade filer
Senast ändrad: