Kantarellsök!!

Lilljessicah

Trådstartare
Japp,igår så var det dags för lilla Kitti att få leta upp lite kantareller ute i skogen!
Vi har tränat o tränat här hemma på gräsmattan och på lite ängar här runtomkring så nu tyckte jag det var dax!

Jag kilade ut i skogen själv o letade upp lite kantareller så att det verkligen fanns några hon kunde hitta!
Sen var det bara hem,hämta hundarna och ut i skogen!
Det tog bara några minuter så hade lillan lyckats hitta kantarellerna jag spanat in förut.
Sen fortsatte hon!? Och hittade kantareller på 2 ställen till!!:)

Gud va glad och stolt man blir!
Jag har inte börjat nånting med Ginger ännu,eftersom jag bara haft honom i 9 dagar,så hans tur får bli nästa år!

Någon annan som har hund med svampnäsa??:D
 
Sv: Kantarellsök!!

Vi har börjat lite smått, det funkar hyfsat, om jag är tillräckligt snabb.
Annars "hoppar" hon på dem...:D
 
Sv: Kantarellsök!!

HAha, jag o min kompis ( med en vuxen o 2st 9 måns valpar :eek:) sen jag med mina 2 är ute o letar svamp varje dag....Varje gång vi hittar så kommer HORDEN o trampar ner allt som finns....VAD ÄR DEEET !!!???? :rofl:

men HAR funderat på att lära dom :angel:
 
Sv: Kantarellsök!!

Hihi,ja mosade kantareller är väl inte jättegott kanske!?:D
Kitti fnyser och ruskar på hvet när hon luktar på dom,hehe.

Martha Lär dom,det är superkul!!!!! Och gott:d
 
Sv: Kantarellsök!!

Lagotton kan, när hon inte blir distraherad av viltspår...vilket hon tyvärr oftast blir. Har försökt lära henne att hitta kantareller är bättre (genom att bjuda på riktiga godbitar och / eller lek), men nä...Men hon har hittat när jag bett henne (och jag vet att det finns). I och med att hon så lätt blir distraherad av sitt spårande så har jag ännu inte bett henne leta utan att jag vet att det finns.
 
Sv: Kantarellsök!!

Nä precis!
Detta var Kittis första kantarellsök i den "riktiga" skogen,med kantareller som faktiskt växer o bor där,hehe.
När vi tränat har det varit utplacerade kantareller på ganska platt mark.
Så jag var ute före henne och kikade så att det fanns svamp hon kunde hitta.:D
Jag vet inte riktigt om jag vågar ge mig ut o söka där jag inte vet att det finns,jag vill inte ha en olycklig hund:crazy:
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har på skoj försökt gå Tilda att hjälpa till att hitta kantareller när vi är ute. Hon verkar fatta grejen någorlunda, hon är bra på...
Svar
1
· Visningar
658
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2
Svar
32
· Visningar
1 055
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
25
· Visningar
1 175
Senast: linnsan
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 920
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp