Kant runt länkade bilder?

loveponies

Trådstartare
Jag håller på att knåpa ihop en ny hemsida, då jag tröttnat på den gamla. :p
Nåväl. Jag gör den nya i dreamweaver, precis som den förra. Jag tänkte lägga upp gallerierna på ungefär samma sätt, med små thumb-bilder som man klickar på för att se bilden i större format. Jag vill dessutom ha en kant (svart) runt varje bilder (border=1). Detta fungerar utmärkt på den gamla hemsidan, men då jag försöker göra samma sak nu igen så blir kanten automatiskt blå när jag länkar med bilden. :confused: (Och i webbläsaren bli kanten lila... :confused:). Hur kommer detta sig? Om jag väljer border=0 försvinner ju kanten, men jag vill ju ha en kant! Fast svart!
Gå in och titta på gamla hemsidan om ni vill:
sidan
Gå in på "gallerier" så ser ni. Fast dessa gallerier är ju uppbyggda med pop-up, vilket jag inte kommer ha i den nya sidan, men det spelar ju ingen roll.
 
Du kan lösa det genom att:
* gå in på Page properties (för visst har länkarna samma färg som bildkanterna är). Då byter du färger på länkarna till de färger du vill ha
* göra en stilmall (.css) där du anger vilka färger det ska vara. Hur du gör det orkar jag inte gå in på nu, men det finns bra förklaringar på olika internetsidor.

Den lösningen du hade på förra galleriet var att du hade skrivit:
<body bgcolor="#e393ec" text="#000000" link="#000000" vlink="#000000" alink="#000000">
Det är också det du gör genom att gå in på Page properties
 
Ah! Det hade jag missat! Jag hade ju kopierat css-koden från förra, som anger vilken färg länken ska ha när man pekar på den. Fick för mig att det var den som också angav färgen på länkarna i övrigt. Men nu kom jag ihåg hur det var, tack!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 771
  • Låst
Tjatter Välkommen till Halloween Hollow! Platsen där det ena kvarteret pyntas mer skräckinjagande än det andra. Varje år hålls en tävling där...
49 50 51
Svar
1 003
· Visningar
27 371
Senast: Niyama
·
Hästvård När hovslagaren var här i förrgår upptäckte jag att hästens öron såg "skabbiga" ut. Jag kan plocka/skrapa bort päls och vid rötterna på...
Svar
3
· Visningar
1 239
Senast: Constance
·
C
Övr. Djur Först måste jag berätta den glada biten: (OM DU INTE ORKAR LÄSA, MEN VILL HJÄLPA MIG MED PROBLEMET, RULLA NER!!) Min lille...
Svar
1
· Visningar
2 538
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp