Kanske dags att förbjuda alla former av ridsport nu?

Värt att notera att det bara är en insändare till tidningen och dessutom anonym, alltså inget av någon tyngd.

Värt att notera att det bara är en insändare till tidningen och dessutom anonym, alltså inget av någon tyngd.
Nä just det, fegisen vågar inte ens skriva under med namn!

Snacka om att dra alla över en kam! Jag tycker att det är bra att missförhållanden uppmärksammas, samtidigt är det trist när det blir drev mot dem som faktiskt tar hand om sina hästar på ett bra sätt!

Nä just det, fegisen vågar inte ens skriva under med namn!

Snacka om att dra alla över en kam! Jag tycker att det är bra att missförhållanden uppmärksammas, samtidigt är det trist när det blir drev mot dem som faktiskt tar hand om sina hästar på ett bra sätt!
Låter väl lite som en icke-hästmänniska som skrivit. Det känns väl lite som det IOM att de rakt antar att hästarna ska ha det som bäst bland de som är extremt tävlingsdrivna och lever på det.
Som hästmänniska vet man väl att med den press både vilja att vinna stort och tjäna pengar kan det födas mer skitmetoder.

Jag tar inte illa upp alls. För jag fattar att det måste se fruktansvärt ut i ögonen på folk som har det som enda bild av hästeriet.
Och ärligt talat så ÄR det för mkt skit som pågår, i topp och botten.
Jag tycker absolut något drastiskt bör ske för hästarnas skull, som dressyrtränare dessutom.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Det är med spänning jag ser fram emot trädgårdssäsongen 2023. Jag hoppas så att mina valnötsplantor överlever vintern. Här om dagen var...
Svar
0
· Visningar
627
Senast: Wille
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 073
Senast: cassiopeja
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 429
Senast: Motacilla
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Varning först att det här blir jätte långt och dåligt skrivet. Men jag vill ändå ge som en förklaring ifall nån bryr sig men fattar om...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 186
Senast: Andromedae
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar