kanontips vid konvalecence!

Sofian

Trådstartare
Min stackars plupp skadade böjsenan för snart ett år sedan, han ordinerades boxvila alt. vila ute i liten hage (det var sommar). För att han inte skulle bli alldeles knäpp i hagen anordnade vi en "specialbana" åt honom. Vi drog en bana inuti hans hage som hela tiden svängde, på det sättet kunde han omöjligt få upp någon fart. Samtidigt kunde han röra på sig alldeles lagom och få i sig gräs! Buppen njöt i fulla drag och var cool-lugn hela sommaren!
Ett suveränt alternativ till boxvila för hästar som står trångt och gråter..., hoppas ni kan ha nytta av tipset!

Sofia & Buppen

Det blir väl lite jobb.. Men säkert bra vid längre vila. :)

d menar du? linbana eller du bara satte upp staket så att det blev som en rundkorall fast bara nån meter bred eller vad menar du?

d menar du? linbana eller du bara satte upp staket så att det blev som en rundkorall fast bara nån meter bred eller vad menar du?

Man bygger som en 'labyrint' i hagen som snirklar runt så det inte blir några sträckor att springa på. Vissa hästar *host* utarbetar dock ett system att med ett galoppsprång - halvpiruett - ett galoppsprång - halvpiruett etc få fart runt iaf. Men för de flesta fungerar de utmärkt och de går stilla runt i sin labyrint och äter gräs. Bubblar energin över så bockar de nåt språng på stället men far inte omkring.

Vad smart!!
det ska jag komma ihåg om jag skulle köpa nån häst som inte kan vara konvalecent...
min pålla som skadade sig för nåt år se hade inga problem med att bara "skrota" i hagen

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 831
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka