Kanonkär i f.d problemhäst!

Sv: Kanonkär i f.d problemhäst!

Visst är det en hftig känsla, när allt bara klaffar en dag :love:

Självklart är det mycket jobb - man blir ju aldrig fullärd, samma gäller väll hästar antar jag.. men det är kul när man börjar känna de stora skillnaderna. Hade en kiropraktor ute i typ november, och hon hittade en hel del spänningar, så det är ju ett hett tips att ta till en sådan, det gör verkligen skillnad om de hittar något..! (nu talade jag inte direkt till dig, islandssmurfen vad det gäller det ja sa sist, vet att du har haft mkt kontakt med sådana ;) )

Sv: Kanonkär i f.d problemhäst!

Jo, visst är det häftigt! Särskilt kul blir det ju när det händer med ett sk hopplöst fall...

Jag har tagit mkt hjälp av en superduktig equie terapeut o håller verkligen med. Man kan behöva ngn som ser sånt som man kanske missar själv och också få en förklaring till varför hästen reagerar som den gör i vissa lägen.

En sak som kan vara bra att tänka på är att försöka hitta någon som både är duktig med hästarna och duktig på att förklara så att man förstår vad de gör, för då lär man sig att se problemen om de skulle dyka upp någon annan gång, och att känna igen dem även på andra hästar. Min är superduktig!!! Det låter som att du också har hittat ngn som funkar. KUL:)

Sen är det ju alltid fördel om man kan hitta någon som är "islandspositiv". Det var faktiskt min equie terapeut som tipsade mig om att "nu är det nog läge att börja töltträna" o ändå är hon inte själv islandsryttare... Hon har bara förstått precis hur töltens stora svängning av ryggraden faktiskt kan vara riktigt lösgörande o stärkande i vissa lägen. Rätt hade hon också... han verkligen lossade av tölten istället för att som tidigare bli mer spänd... DÅ blev jag imponerad av henne! :bow:

LYCKA TILL med din totto också! Hoppas att ni ska göra massor av framsteg!!

Liknande trådar

Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 284
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 022
Senast: NotlikeI
·
Islandshäst Hej!:) Finns säkert massor med kunniga människor här som är bra på tölt, så hjälp mig!! Det är såhär, jag har en fyrgångare med väl...
Svar
18
· Visningar
2 670
Senast: Boj
·
Träning Jag skulle vilja ha lite råd och tycken som kanske skulle kunna hjälpa mig och min häst. Hon är åtta år och jag har haft henne sen...
Svar
2
· Visningar
1 196
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023