Känner någon till Democritos 648?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Rox
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 415

Rox

Trådstartare
Har ett sto efter Democritos 648, och jag vill så gärna veta mer om den hingsten. Hur var han att hantera? Är nyfiken på hans temperament? Någon som vet? Har fått för mig att han var en ganska het hopphäst. All info om honom vill jag veta! Gärna bilder oxå... Mitt sto är så speciellt och härligt :rofl: Hon tänder på noll sekunder och slappnar av lika fort... Alltid jämn i humöret, supervänlig och snäll. Aldrig några protester (förutom att gå in i transporten då... :crazy:)

Sv: Känner någon till Democritos 648?

Hans exteriöra utlåtande var: Ädel med utmärkt brukstyp och sida, naturlig resning, bra sadelläge och djup. Näjaktigt korrekt men något gracilt underrede. God skritt. Mycker god trav. 99778.

Bruksprov: gång 779 hopp 9/9.

Democritos hade 44 placeringar i msv och 21 placeringar i svår hopping.

Sonen Ampere 859 (u:Aniana e:Urbino) godkändes 1993 och exporterades till Tyskland. Numera ägs han (?) och rids i dressyr av en japan som döpt om honom till Spirit of Yamoto (eller något liknande

Tack för ditt svar!

Att Democritos hade 44 placeringar i msv och 21 placeringar i svår hopping, borde väl i alla fall tyda på hållbarhet, och att han var arbetsvillig. ;) Mitt sto har 9:a på typen precis som sin far...!
Vill gärna höra mer!

Du kan söka bland trådarna, för det finns fler om honom. ;)

Du kan söka bland trådarna, för det finns fler om honom. ;)

Okej, har sökt men inte hittat det jag söker....men skam den som ger sig! Vill veta mer om hans "personliga egenskaper"

Har du plockat det där från ett av mina gamla svar?

Ser precis ut som det jag skrivit om Democritos tidigare, inklusive namnet på Ampere.

Har du plockat det där från ett av mina gamla svar?

Ser precis ut som det jag skrivit om Democritos tidigare, inklusive namnet på Ampere.

Jajamensan. Hittade den gamla tråden och kopierade den hit, eftersom hon inte hittade den gamla tråden och det var sedan den enda faktan som fanns där.

Det hade känns schysst om du skrivit varifrån du tagit uppgifterna!

Allt utrett? Hur som helst var det inte riktigt den infon jag var ute efter, utan mer som jag skrev tidigare, personliga egenskaper, hur var han? Tänkte om någon här träffat eller haft att göra med honom?
Tävlings, premierings, avkomme - uppgifter kan man alltid hitta...

Jag tycker inte om att man tar information jag lämnat och låtsas att det är info man själv har.

Jag såg honom tävla flera gånger, men det var 20 år sen och tyvärr minns jag inget annat än att han inte var lika grov som jag trodde att han skulle vara med den stammen.

Jag tycker inte om att man tar information jag lämnat och låtsas att det är info man själv har.

Jag såg honom tävla flera gånger, men det var 20 år sen och tyvärr minns jag inget annat än att han inte var lika grov som jag trodde att han skulle vara med den stammen.

Det har jag full förståelse för! :bow:

Att han var gracil och ädel förstår jag (har ju hingstkalendern med ett svartvitt foto på honom, han ser jätte ädel ut) "inte lika grov som du trodde med den stammen" skrev du, vilka hingstar i den stammen tänker du på, som borde gett grövre avkomma? Mitt sto
t ex är väldigt ädel (fullblodstyp) men hennes avkommor blir gärna grova, kanske något som slår igenom där... hmm intressant tanke. :idea:

Jag tänkte på farfarsfar Abbé som jag vid mer än ett tillfälle beskrivit som en mindre traktor...

Mormorsfar Lansiär var också en rejäl sak som jag har träffat ett flertal stadiga avkommor efter med lång rygg.

Det var ju inte direkt meningen att smutskasta dig eller att inte berätta varifrån den kom. Det kändes inte som om det spelade någon roll faktiskt. Nöjd nu då? Nu vet hela världen! :angel::)

Abbé 435 ja, har han på bild i "gamla tiders svenska hingstar", jodå han var rejäl... men han kommer ju först i fjärde led på mitt sto, och som femte på hennes avkommor, Lansiär 377 ligger ju lika (först i fjärde led) kan förstårs slå igenom ändå, ett par generationer senare. Mitt sto har Flamingo 481 på tredje led på mammas sida (mormor var Flamman 11792) det borde väl lätta upp lite...?

Jag måste väl erkänna då att jag har fördomar mot Abbé, Emalj, Lombard och Lansiär:o ;)
Just för att det mesta jag sett därifrån är tungt och grovt på ett sätt som inte tilltalar mig.

Flamingo är en av de vackraste hingstar jag någonsin sett:love:

Det låter som att du fått en multitalang i avelsboxen! Kul!

Abbé 435 ja, har han på bild i "gamla tiders svenska hingstar", jodå han var rejäl... men han kommer ju först i fjärde led på mitt sto, och som femte på hennes avkommor, Lansiär 377 ligger ju lika (först i fjärde led) kan förstårs slå igenom ändå, ett par generationer senare. Mitt sto har Flamingo 481 på tredje led på mammas sida (mormor var Flamman 11792) det borde väl lätta upp lite...?

Jag tycker det låter som en trevlig stam på ditt sto.
Min erfarenhet är verkligen att Urbinoblodet lättar upp rejält i flera generationer. Och tillsammans med Jovial så brukar det vara riktigt bra.
(för visst är väl Flamingo av den stammen?, jag blir osäker nu, o har inga böcker här..Görel HJÄLP;)).

av Görel
Flamingo är en av de vackraste hingstar jag någonsin sett

Det låter som att du fått en multitalang i avelsboxen! Kul!

av ancan
Jag tycker det låter som en trevlig stam på ditt sto.
Min erfarenhet är verkligen att Urbinoblodet lättar upp rejält i flera generationer. Och tillsammans med Jovial så brukar det vara riktigt bra.

Tackar :bow: :bow: :bow: det var roligt att "höra"! Köpte stoet som ettåring (hon är 16 år nu), när hon var nästan två år blev hon väldigt illa sparkad i knäet bak, så hon har aldrig fått tävla tyvärr (men hon fick 9:a på typen som 3-åring ;))... Utan promenadridits hon har fått fyra föl hitills (hon är dräktig med Flyinges Callahan nu). Men hon nedärver inte sin egen ädelhet om det är en grövre hingst (hon fick föl efter Opius - det blev en lättare nordsvensk...:D) Men fölet efter L'Acteur 1041 är lika ädel som sin mor;)

Har ett sto ue. Democritos :)
Hon är trevlig, men lite speciell. Det tar ett tag att lära känne henne och hon vet ju hur man protesterar mot saker & ting. :angel:
Hon är tyvärr inte visad nåt, har inte heller visat för vad hon går för i hoppningen men gick Falsterbo i dressyr när hon var 5.
Hon är e. Lucky Light.

Liknande trådar

Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 555
Senast: Unafraid
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 568
Senast: Efwa
·
Trav Inga planer alls i dagsläget men bara på skoj för att se hur ni resonerar :) Väljer min sköthäst som exempel :) Vad skulle Du valt...
Svar
16
· Visningar
2 283
Senast: Nafayette
·
Avel Sitter och grubblar på hur jag ska göra med hästeriet i framtiden. Så om ni nu tittar strikt ur avelsmässigt perspektiv - vilket av...
Svar
11
· Visningar
1 617
Senast: Fredag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka