Känner mig som s**t o pannkaka....

Status
Stängd för vidare inlägg.
K ringde o väckte mig 8.35, vilket han har en viss vana att göra. Lite trist, då jag vid sju på morgnarna somnar allra som bäst efter 2 timmars sömn i taget under nätterna och då sover till halv elva... som en sten...

Eftersom han var sjukskriven förra veckan, blir det glapp på ersättningen om det görs en ny förlängning på Z, där jag tyvärr ändå inte kan få anställning. (Varför ska vi som redan är i liggande läge straffas när tjänstemän är sjuka eller lediga när vi knappt får vara det)

Bland annat pga detta … (kropp och knopp orkar ju inte alltid vad jag vill och jag önskar orka mer än äta, jobba och sova) gör jag troligtvis min sista dag på Z nästa fredag och återgår till ett tydligen nytänkande Arcus, på anpassad tid. Då man numera inte måste vara på plats full tid utan kan ”jobba hemifrån” under tiden vi försöker komma till en varaktig lösning -> 100 % sjukersättning?

Jag har försökt kontakta kurator både genom mejl och genom att försöka ringa den ständigt upptagna telefonen på rehabmedicinska kliniken. Men än så länge inget svar... Så jag funderar på att dra ner till rehabmedicinska in persona på måndag och snacka med dem, som jag brukar...

Två koppar kaffe och 3 skogaholmslimpskivor med sista biten vitlökskarré lite rostat i airfryern... Nu en stunds slösurf... ingen sol idag så "orkar inte" dra ut... innan bilen kommer... Just ja, måste kolla när den kommer också.

Senast ändrad:

K ringde o väckte mig 8.35, vilket han har en viss vana att göra. Lite trist, då jag vid sju på morgnarna somnar allra som bäst efter 2 timmars sömn i taget under nätterna och då sover till halv elva... som en sten...

Eftersom han var sjukskriven förra veckan, blir det glapp på ersättningen om det görs en ny förlängning på Z, där jag tyvärr ändå inte kan få anställning. (Varför ska vi som redan är i liggande läge straffas när tjänstemän är sjuka eller lediga när vi knappt får vara det)

Bland annat… (kropp och knopp orkar ju inte alltid vad jag vill och jag önskar orka mer än äta, jobba och sova) gör jag troligtvis min sista dag på Z nästa fredag och återgår till ett tydligen nytänkande Arcus, på anpassad tid. Då man numera inte måste vara på plats full tid utan kan ”jobba hemifrån” under tiden vi försöker komma till en varaktig lösning -> 100 % sjukersättning?

Jag har försökt kontakta kurator både genom mejl och genom att försöka ringa den ständigt upptagna telefonen på rehabmedicinska kliniken. Men än så länge inget svar... Så jag funderar på att dra ner till rehabmedicinska in persona på måndag och snacka med dem, som jag brukar...

Två koppar kaffe och 3 skogaholmslimpskivor med sista biten vitlökskarré lite rostat i airfryern... Nu en stunds slösurf... ingen sol idag så "orkar inte" dra ut... innan bilen kommer... Just ja, måste kolla när den kommer också.
12.50 dit och 18.10 hem, än så länge… pga allt trafikstrul i Örebro för alla ombyggnad av snabbusstrafik och annat vägarbete med avstängda tunnlar med mera, måste man själv gå in på appen serviceresan då och då för att se om tiden är ändrad. Det ringde beställningscentralen mig i lördags förmiddags och upplyste mig om.

12.50 dit och 18.10 hem, än så länge… pga allt trafikstrul i Örebro för alla ombyggnad av snabbusstrafik och annat vägarbete med avstängda tunnlar med mera, måste man själv gå in på appen serviceresan då och då för att se om tiden är ändrad. Det ringde beställningscentralen mig i lördags förmiddags och upplyste mig om.
Nu fick serviceresan en mindre trevlig synpunkt på dagens resa. Dagens chaufför ryckte sparkade på och slet i de 24/7 låsta porten på framsidan och pekade på bilen…

Jag pekade på min rullstol och gjorde en cirkel liknande pekning med handen att gå runt till den 24/7 låsta porten med dörröppnare på baksidan vilket det ska stå information om under mitt namn efter mer än 40 samtal med beställningscentralen sedan september och ett 25 tals synpunkter på resor, borde vara det tredubbla….

Men vad vet jag. Chaufförer och beställningscentralen hävdar alltid att de har rätt, så jag är bara otroligt frustrerad, arg, ledsen, otacksam och otrevlig.

En bra början på veckans sista arbetsdag idag som börjar 14.00 och jag var här 13.10….

Bland annat pga detta … (kropp och knopp orkar ju inte alltid vad jag vill och jag önskar orka mer än äta, jobba och sova) gör jag troligtvis min sista dag på Z nästa fredag och återgår till ett tydligen nytänkande Arcus, på anpassad tid. Då man numera inte måste vara på plats full tid utan kan ”jobba hemifrån” under tiden vi försöker komma till en varaktig lösning -> 100 % sjukersättning?

Jag har z’s ägare o min handledare som vän på Facebook.

När jag bytte stol från el till min manuella stod det ”här” (se bild. Cider, vitlöksbaguetter och flskkarré) i rullen. Det blir räkbaguetter i morgon.

”Jag tyckte att du behövde en dräglig helg”… <3

IMG_0371.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Skrev i hop ett mejl till kurator på rehab, där jag bad henne vara med vid eventuellt trepartssamtal Arcus, af och mig. Som ett brev på...
Svar
0
· Visningar
246
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 201
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 074
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är bevisat. Fyra dagar. Fyra dagar provade jag att "jobba" 25%. 5:e dagen var jag hemma. Med en sån fruktansvärd värk i nacken...
Svar
5
· Visningar
2 019

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka