Kaninuppfödare

Welsh

Trådstartare
Hur många av er har varit på kursen som jordbruksverket vill att man ska gå när man ska avla och sälja kaniner?

Jag hade turen att få vara med i helgen då den gick i Uppsala. 2 dagar full med föreläsningar som avslutas med prov. Tydligen ska man gå denna kurs innan man får registrera sina kaningårdar.

Var det någon mer härifrån som var där?

Sv: Kaninuppfödare

Nu var jag inte där men det låter jätteintressant.
Vad tog de upp under föreläsningarna?

Sv: Kaninuppfödare

Foderlära, anatomi, sjukdomar, djurskydd, raser och historia. Allt detta kom sedan på provet :D

Veterinären som hade hand om sjukdomar är tydligen Sveriges duktigaste kaninvet. Han är patolog och jobbar på Ultuna. Han kunde hur mkt som helst om olika sjukdomar och pratade över sin tid. Många hade nog lite svårt att följa honom då det var en del medicinska termer men jag tyckte att det var jätteintressant och lätt att följa med.

Foderlära gick vi in en hel del på hö, olika sammansättningar av hö och olika värden. Det var mer en diskusssions form som var väldigt givande. Tiden gick fort och vi kunde ledigt ha hållt på några timmar till.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 956
Senast: Hermelin
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 761
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama