Kaninuppfödare i Skåne

L

_Lizzie_

Hejsan!

Någon här som vet någon bra uppfödare av Hermelinkaniner i Skåne? De flesta verkar inte få några kullar nu på vintern, utan först till sommaren... Hrmm

Sv: Kaninuppfödare i Skåne

jag vet en uppfödare som bor i anderslöv tror jag det var. men ingen uppfödare får kaniner i vinder, dels för att ungarna kan dö av köld och dels för att det är riktigt svårt att få sålt ungar i vinter.

Jag föder upp dvärgvädurar och har gjort det i snart 2 år och dom är en av den populäraste sortens ras, men jag har haft ganska svårt att få sålt ungar, och hermeliner är inte så jätte populära och då tror jag inte en uppfödare tar ungar på sin hona då det r som svårast att få sålt dom.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 388
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 254
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 298
Senast: Vicks
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar