kaninungar

Welsh

Trådstartare
Har idag öronmärkt våra lejonhuvade kaninungar.
Är de inte söta :love:
nattenz brank.jpg

nattenz strow.jpg

nattenz snow.jpg

nattenz piff.jpg

nattenz puff.jpg

Sv: kaninungar

Naaaaw!! Vilka små pytteöron alla har! :love: Den på andra bilden var ju bara såååå supersöt!!

(Men vilka färger har föräldrarna? Kan du inte lägga in nån bild på dem med? ;))

Mamman är bourgogne färgad, reggad med 90,5p (dålig man samt väger för mkt)
malin.jpg

pappan är brun zobel och reggad med 94p.
jolly.jpg

Naaaaw!! Vilka små pytteöron alla har! :love: Den på andra bilden var ju bara såååå supersöt!!

(Men vilka färger har föräldrarna? Kan du inte lägga in nån bild på dem med? ;))

Att öronen var små kan min hermelintång intyga, puh de svart/vit japantecknade hade minst öron och det var inte lätt att få in tången i miniöronen:crazy:

Gör det ont på dem när man märker dem? Eller går det väldigt fort, som när man själv tar hål i öronen med pistol?
Väldans söta föräldrar med! :)

Det känns allt, det är jag övertygad om. Har varit med och märkt några gånger.

De sprattlar till (man får hålla i dem ordentligt så de inte sliter sönder öronen på sig själva) och en del piper/skriker till och med litegrann. Fast det klart, det här var ett tag sedan så det kanske har kommit bättre och "snabbare" tänger sedan dess.

Uppfödaren jag hjälpte var inte så förtjust i att märka dem, hon tyckte synd om dem. Speciellt en stackare som skrek som om vi kört kniven i honom, usch, då ville ingen av oss märka något mer även om ingen av de andra reagerat så. De blir ju lite rädda också förstås.

Ja, jag har ingen aning, det var därför jag undrade. Ingen av mina kaniner är märkt. Katterna hemma hos föräldrarna är det ju, men det gjordes i samband med kastrering så antar att de var sövda och inte märkte det. :crazy:

Har märkt en del ungar nu, sålänge man ser till att hålla dem bra, vi brukar linda in dem i en handduk, det brukar hålla dem lugna, så är det aldrig några problem, nästan alla ungar vi har märkt, har bara någon minut efter märkning sprungit runt och gjort glädjeskutt som om inget hänt, de som inte gjort det har inte direkt heller suttit och kurat i ett hörne, bara busat runt lite lugnare.
Att det känns är ett som är säkert, massa smånålar som trycks in i örat, men samtidigt så är deras öron tunna och mjuka, så det går fort igenom och smärtan går troligtvis ganska fort över.
Men kaniner känner på sig om man själv är rädd, så det är till att hålla sig lugn och vara säker på sig som gäller också.
Nu blev det väldigt OT, så sorry för detta.

Kaninungarna var helt bedårande, men måste bara fråga hur gamla de är eftersom öronen fortfarande är såpass små? Kanske bara jag som är van vid mina ungars gigantiska öron :P

De är snart 5 v gamla. Förra kullenmärkte jag vid 8 v ålder och det var lättare.

Jag kyler örat med en isbit först då känns det inte lika mkt för de små.

Kaninungarna var helt bedårande, men måste bara fråga hur gamla de är eftersom öronen fortfarande är såpass små? Kanske bara jag som är van vid mina ungars gigantiska öron :P

Vissa raser har väl helt enkelt löjligt små öron. Står ju i typ alla kaninböcker att man aldrig ska lyfta dem i öronen, men hur ska man ens kunna göra det när öronen är max 5 cm? :rofl:

Jo det är ju det, vi märkte syrrans dvärghare korsningar när de var 6 veckor, och deras öron var rent löjligt små verkligen, tycker det är så tacksamt med mina som alltid har stoora öron :P

Liknande trådar

Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
28 29 30
Svar
589
· Visningar
14 454
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 174
Senast: Efwa
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
647
Hästmänniskan Ni som jobbar med djur, eller relaterat till djur. Vad jobbar ni med och hur gick ni till väga för att nå yrkesrollen? Är intresserad...
Svar
0
· Visningar
180
Senast: Lucifer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama