Kanintänder

S

Smultronblomma

Jag tycker att min kanin har fått längre och längre underkäks framtänder medan de på överkäken blir kortare och kortare. Tänderna på över och underkäken ska vell vara nästan lika långa?? Överkäkenständer ska vell vara framför underkäkens?

Tacksam för svar //Johanna

Sv: Kanintänder

i vissafall bör man åka till veterinären och klippa tänderna..

Sv: Kanintänder

Kaninen ska ha överbett...
När jag födde upp kaniner så brukade jag ta bort ungar med underbett, eftersom det är jobbigt för både kanin och ägare när de har underbett/växande tänder som måste hållas efter.
Har kaninen växande tänder kan den få problem att äta, då bör man åka till vetrinären och få tänderna klippta.

Liknande trådar

Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
535
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 956
Senast: fixi
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama