Sv: Kaninpsykolog
Tack för svar och stöd!
Jag tror hon började bli såhär i början på våren då hon antagligen började "löpa", "brunsta" eller vad det heter på kanin, då höll hon iaf på att sätta på stackars hanen framifrån!
Sen har det gått över till att hon är "på dåligt humör" när jag kommer. Hon låter nå hemskt, "morrar", "grymtar", när jag försöker ta hennen och när jag lyfter upp henne men sen är hon jättegosig och snäll att ha å gör med. Jag har nu provat att bara sitta i buren och då kommer hon fram och klättrar på mig, eller om jag bara sticker in huvudet så slickar hon på mig. Men att ta henne är nästan omöjligt då hon anfaller!
Hanen har slutat att komma fram när jag kommer med mat för det är ju inte så kul att bli påflugen såklart. Men som jag skrev tidigare, dom är hur gosiga som helst med varann annars. Och han kommer fram och äter efter ett tag. Han är så snäll, han bara tar emot och förlåter känns det som - precis som i ett mänskligt förhållande där den ena blir slagen... hua
Jag tror att dom skulle bli väldigt ledsna om jag särade på dom samtidigt som jag tycker det är så tråkigt när hon är såhär, det gör så ont i hjärtat när hon är dum mot honom.
Nåja, jag åker bort över helgen och då ska uppfödaren ha dom så få se vad hon säger...
Men jag vill gärna veta vad fler tror!