Kaninpellets HJÄLP

Sv: Kaninpellets HJÄLP

Det verkar bra (: Vad kan man hitta det ? jag ahr hört fler säga att det är bra (:

Jag ger Lottie till min kanin. Det finns i 3 olika smaker men jag ger Morot och Äpple eftersom det har minst fett 3%. Det är iallafall det fodret jag har hittat med bästa näringsvärderna. Du kan även kolla här under vad du tycker :)

NÄRINGSVÄRDE
Protein 15%
Fett 3%
Växttråd 14%
Kostfibrer 25%

Mineraler (aska) 7%
(varav Kalcium 1,1%
och Fosfor 0,6%)
Vatten 11,0%

Hur kan det skilja så mycket på växttråd och kostfiber? Är de inte liknande? Eller är det jag som blandar ihop det?

Skulle själv aldrig använda Lottie, med undantag för honor med kull, som kan få det som tillskott, tycker det har alldeles för hög protein halt mot växtråden, växtråd ska vara högre än proteinet! Ska man använda Lottie bör man blanda ut det med något annat som innehåller mera växtråd.

Finns det något bra pellets som du kan tipsa om där växttrådhalten är större än proteinhalten ?

Liknande trådar

Foder & Strö jag har hört att efter typ 10dagar så försvinner viktig näring från havrekrossen är det sant? är det likdannt med kornkross lr hur...
Svar
11
· Visningar
1 380
Senast: Gullan86
·
S
Övr. Djur Jag har en kasterad hankanin som är egen uppfödning, i år fyller han 9 så han börjar bli lite till åren. Han har alltid, ända sen har...
Svar
12
· Visningar
1 243
Senast: Zuzzi
·
L
Övr. Djur Hej! Jag har en dvärgvädur på nästan två kilo som bor ute året om. Jag undrar nu, ger jag verkligen rätt mat åt kaninen? Behöver den...
Svar
19
· Visningar
2 700
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V