Kaninkullar

ylvaaskersund

Trådstartare
En fråga bara! Lägger en kanin en ny kull ungar när hon fortfarande diar en äldre kull?

Borde hon inte vänta med att bli parad tills kullen är färdig att flytta ut och ge sig ut på egna äventyr runt 2-3 månaders ålder?

Jag har hittat en ny kull ungar när det redan fanns en kull med ungar som bara var cirka fyra veckor!:eek:

Sv: Kaninkullar

Ja, de brunstar på en gång efter att de fått ungar...så ha inte hane och hona tillsammans. Det är inte för inte man brukar tala om kaniner och produktionstakten de har....

Precis som redan skrivits så är honan redo att paras i princip så fort ungarna är födda och kan då ploppa ut nya kullar var 4:e vecka ungefär.. Så det blir en kull som heldias och en kull som halvdias i princip.

Precis som redan skrivits så är honan redo att paras i princip så fort ungarna är födda och kan då ploppa ut nya kullar var 4:e vecka ungefär.. Så det blir en kull som heldias och en kull som halvdias i princip.

Ok! Tack för era svar:bow:, då är det bra att jag har gjort mig av med hanen då som enligt säljaren skulle vara en hona!:o

dom kan få då men dom slutar då att ge di till den kullen den redan har :)

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
717
Senast: Görel
·
Katthälsa När jag googlar står det att man kan/bör kastrera hankatter redan vid 4 månaders ålder? Det låter VÄLDIGT tidigt, de växer ju mycket...
2
Svar
24
· Visningar
2 258
Senast: JohannaB
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
704
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 101

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka