kaninhanen boar???!

Lisis

Trådstartare
För en vecka sedan tog jag hand om tre kaninkillar som bodde tillsammans i en liten innebur:crazy:
De flyttade in i en box i stallet i väntan på att deras voljär ska bli klar.
Det är en stor hanne som titt som tätt ska "rida" på sina kompisar, två lite mindre kaniner.

Jag vet ej hur gammal ngn av dem är men ägaren sa att det var tre hanar, men i morse när de skulle få mat så ser jag hur lilla "Martin" hysteriskt springer runt och försöker boa:eek:

När jag nu kollat lite närmare så är jag tämligen säker på att Martin är en Martina...

Hon /han har nu fått en egen bur med möjlighet att boa ifred.
Jag tycker att h#n är mager fortfarande, har dock lite kulmage och spenar som syns.

Tror ni att h#n klarar av detta och vad mer kan jag göra?

Tacksam för tips

Sv: kaninhanen boar???!

Huruvida hon klarar av det eller ej återstår att se.
Så fort ungarna är födda kan du öka på maten, så hon får i sig det hon behöver för att kunna dia ungarna och hålla sig själv i vettigt hull.
Mycket mer än så kan du nog inte göra för tillfället.
Sen när ungarna är födda kan du flytta på honan tillfälligt och kolla så alla ungarna lever och plocka bort ev döda ungar så de inte ligger där i och ruttnar.
Omhändertagandet av ungarna sköter honan förhoppningsvis själv.
Om inte så finns det inte mycket att göra, då så små ungar är i princip omöjliga att nappa upp själv.

Tack för svar, kom hem från jobbet nu och minst fyra st ser jag, jag ska kolla lite mer och göra som du sa, jag är iallafall glad att hon lever då jag inte har en aning om hur gammel hon är:)

Jag tycker du ska sära de andra åt också, två hanar börjar ofta bråka och om den ena rider på den andra är det väldigt stressande.

Liknande trådar

Däggdjur Var och hämtade två kaniner idag, hos två olika personer. Den första var jag och hämtade idag på morgonen, den skulle ha stamtavla (både...
Svar
4
· Visningar
1 578
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama